אנשים רבים סובלים בעידן המודרני מדיכאון. חלקם סובלים מתסמינים קלילים יותר, אשר חולפים מעצמם תוך זמן קצר. אחרים לעומת זאת, סובלים מתסמינים הרבה יותר קשים, הכוללים חוסר יכולת לתפקד בחיי היום – יום שלהם. אנשים מסוג זה מתקשים להחזיק בעבודה קבועה, לשמור על זוגיות בריאה וליהנות מחיים איכותיים ושמחים. אחת הדרכים הטובות ביותר להקל על המצב ולעיתים אף לפתור את הבעיה לחלוטין, היא תרגול קבוע של מיינדפולנס. תרגול זה יכול לשפר תסמיני דיכאון רבים, היות והמתרגל לא מנסה להילחם בתחושות האלו, דבר שנחשב ללא ספק למלחמה מיותרת, אלא פשוט מתבונן בהם מהצד. בצורה הזאת, המתרגל מתחיל להיות מודע לכאן ועכשיו, הוא שם לב לגוף שלו, לתופעות הגופניות השונות שהוא חווה, לרגשות שעולים בתוכו ולמחשבות השונות. הדבר מאפשר למתרגל להתבונן על עצמו מהצד, ובו בזמן להיות נוכח ברגע.

כל מה שחשוב לדעת על מיינדפולנס ודיכאון

אין ספק שדיכאון נחשב למחלה של המאה הנוכחית. ניתן למצוא מיליוני אנשים שונים בכל רחבי העולם, אשר סובלים מתסמיני הדיכאון ברמות כאלו או אחרות. רובם מטופלים על ידי תרופות, דבר שכמובן עוזר ברמה מסוימת, אך כרוך לא פעם בתופעות לוואי לא נעימות. תרגול קבוע של מיינדפולנס, מחזיר את המתרגל להווה. הדבר מונע את ההשפעה של כל המחשבות והרגשות השונים שעולים, היות והכוח שלהם אינו תקף כאשר המתרגל מודע אליהם. התרגול מאפשר לעשות "זום – אאוט" מהתמונה, להתבונן על כל חלקי הפאזל בנפרד ולהגיע למסקנות שונות לגבי סוג המחשבות שנוטה לעלות, סוג הרגשות שנוטה להשפיע וכמובן תחושות הגוף השונות. החוכמה היא ללמוד לקבל את עצמינו כפי שאנחנו, ללא שום ביקורת עצמית או הענשה עצמית. חשוב לא להילחם ברגשות השליליים שעולים, היות והמלחמה רק תתיש אתכם. יש צורך לשהות במחיצתם, לא לפחד אלא לתת להם את המקום שלהם. הדבר אוטומטית יגרום לתחושת הקלה מסוימת, ופתאום תגלו ש"המפלצת" לא כל כך נוראית.

לסיכום, אנשים רבים סובלים מדיכאון ולא יודעים כיצד לצאת מזה. תרגול קבוע של מיינדפולנס, אפילו מספר דקות ביום, יכול לשפר בצורה משמעותית את כל התמונה.

אולי יעניין אותך גם קורס מיינדפולנס אונליין

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *