ביטוח לעסקים – מה המשמעות המשפטית של זה?

כאשר מנהלים עסק חשוב להיות מודעים לפן המשפטי של כך. לניהול עסקים יש הרבה משמעויות משפטיות כמו למשל אחריות אישית של בעל העסק לתקלות או אחריות כלכלית של בעל העסק כלפי העובדים שלו וההעסקה שלהם בתנאים הוגנים. ניהול עסק יכול להיות רגוע יותר כאשר יש לנו ביטוח לעסק. ביטוח לעסקים הוא בעל משמעות משפטית גדולה מאוד לכל בעל עסק, כי הביטוח יכול להגן עליו (מבחינת מימון כספי) בתביעות שונות שלקוחות או עובדים לא מרוצים מגישים נגדו.

ביטוח לעסקים – מה המשמעות העסקית של זה?

ביטוח לעסקים הוא לא רק בעל משמעות משפטית, יש לו גם משמעות עסקית רחבה מאוד. הרבה מאוד עסקים או עצמאיים לא מוכנים לעשות עסקים מול בעלי עסקים אחרים שאין להם ביטוח. אם אנחנו רוצים להיות מסוגלים לשכור משרד או לנהל עסקאות מול קולגות אנחנו חייבים שלעסק שלנו יהיה ביטוחים שונים מביטוח אחריות אישית ועד ביטוח מבנה או ביטוח תכולה.

איזה עסקים חייבים שיהיה להם ביטוח?

למעשה, בעל עסק שלא עושה ביטוח לעסקים שלו נוהג בטיפשות רבה – וזה בלשון עדינה. אם אנחנו בעלים של עסק בכל תחום מתחום המזון ועד תחום האופנה או התקשורת והפרסום אנחנו חייבים שיהיה לנו ביטוחים שונים שיגנו עלינו, על העובדים שלנו ועל הציוד הפיזי של העסק מפני סכנות שונות. הסכנות שיכולות להיות לעסקים הן תביעות משפטיות שונות שמוגשות נגדם, אסונות טבע או פריצות וגניבות של רכוש.

ביטוח העסק שלנו והעובדים שלנו יאפשר לנו לנהל את העסק על מי מנוחות גם מול משברים שונים. אפילו מקרה בו העובד שלנו מעורב בתאונה 0- מצריך מאתנו ביטוח. עובד שנפצע בתאונה ומאבד את היכולת שלו להתפרנס יבחר פעמים רבות לתבוע פיצוי כספי מהמעסיק בגין רשלנות במקום העסק שגרמה לתאונה. בעלי עסקים שיש להם ביטוח מוגנים יותר מפני תביעות מסוג זה וגם אם הם מפסידים בתביעה ונדרשים לשלם פיצוי ענק לעובד התובע – הביטוח יכול לממן את הפיצוי וכך בעל העסק לא פושט את הרגל. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *