אנשים רבים אשר עושים רילוקיישן, לא מודעים לכל הניואנסים השונים הקשורים להתמודדות בנושא של ביטוח לאומי ורילוקיישן מול רשויות המס בארץ. כתוצאה מכך, רבים מהם עושים טעויות שונות, אשר עלולות לעלות להם באלפי שקלים ואף ותביעות פליליות מצד הביטוח הלאומי ורשות המיסים. לכן חשוב ללמוד היטב את התחום ולהבין כיצד להתנהל נכון מול הרשויות, על מנת להימנע מטעויות ומבעיות מיותרות מול רשויות החוק. למשל, חשוב להימנע מתשלום ביטוח לאומי מינימלי של 177 ₪, כאשר מרוויחים כסף מחוץ לארץ. כמו כן, אסור בשום אופן להפסיק לשלם את דמי הביטוח הלאומי, מבלי להודיע על הכוונה לנתק תושבות. בנוסף לכך, לא מומלץ לחכות להודעה מביטוח לאומי, אשר מגיעה לאחר 5 שנים של מגורים בחו"ל לגבי ניתוק התושבות, היות ועדיף תמיד להתנהל בצורה מסודרת ומאורגנת יותר.
כל מה שחשוב לדעת אודות ביטוח לאומי ברילוקיישן
קודם כל, חשוב להבין כי אין זה חוקי לשלם לביטוח לאומי סכום מינימלי של 177 ₪, במידה ויש לכם הכנסות בחו"ל. סכום זה מיועד עבור אנשים מובטלים, שאין להם שום הכנסות בארץ או בחו"ל. כדאי לדעת כי מי שירצה לתבוע קצבאות מסוימות, יגלה כי הדבר מתנקם בו, היות וביטוח לאומי יחקור את סטטוס התושבות ואת סוג התשלומים שלו. כמו כן, כדאי לדעת כי מי שירצה לחזור לארץ, לא יוכל ליהנות מהטבות המס של תושב חוזר, היות והוא יצטרך להוכיח לרשויות המס את תאריך ניתוק התושבות שלו. מעבר לכך, כדאי לזכור כי ביטוח לאומי לא יוותר בקלות על כספים שלא שולמו לא בזמן, דבר שכמובן יגרור קנסות ותוספת של ריבית והצמדה. לכן חשוב להתייעץ עם עו"ד טינה קפלן המתמחה בנושא, ולהתנהל בצורה נבונה מול ביטוח לאומי ולהחליט האם לבצע ניתוק תושבות, או לחילופין לשמור על הזכויות שלכם וכמובן לשלם את החובות.