שם ולוגו לעסק

שם ולוגו – מה עושים כשהעסק צריך פנים?

יש לכם מוצר מצויין? התחלה טובה. עכשיו בואו נדבר על איך נותנים לו את הפנים השיווקיות שאיתן הוא הולך לגדול. מוכנים?

שם ולוגו לעסק

איך מוצאים שם לעסק שישמע כמו מותג?


 טוב, האמת היא שהתשובה מתחילה בלרדת לשורשים עוד הרבה לפני איך זה נשמע והאם זה באמת משדר מותג או לא. התחנה הראשונה בחיפוש אחר שם של עסק הוא בלמצוא את סיפור המותג. סיפור המותג הוא החוויה האנושית המעניינת שעובר הצרכן עם המוצר והשינוי שזה מחולל בחייו.
הרבה בעלי עסקים נוטים בטעות לחשוב שסיפור המותג צריך להיות עלילה שמתארת את החוויה שלהם כמי שהצמיחו את המוצר (לדוגמה : עם יש לכם מחלבה, זה עדיין לא אומר שהסיפור המותגי חייב להיות על הפרות, ברוב המקרים הוא יהיה על החוויה של הצרכנים כדוגמת חווית הבריאות, הטעם, הטריות, או משהו באיזור הזה). הרבה בעלי עסקים נוטים להיות לא מסוגלים לראות אל מעבר לסיפור המותג כפי שהוא מתהווה בתוך העסק שלהם וזקוקים לעין חיצונית אשר תזהה את החוויה הצרכנית ותגזור מממנה את החומרים האנושיים שמהם מרכיבים סיפור מותג, שם ולוגו לעסק.

אוקיי, אז איך מוצאים את השם?

בונו נחשוב על תכונה שיש במותג שלכם. לדוגמה: הוא דינמי ולא תמיד צפוי?< אוקיי, אז בואו נקצין אותה. נגיד שהוא שובב. עכשיו בואו נחפש מילה שובבה ויש לנו שם.
עוד כיוון? בואו נחשוב על דימוי: משהו שמייצג את הערך שאותו אנחנו רוצים להעביר. יש לכם חברת ביטוח שעובדת אינטרקטיבי ובלי בירוקרטיות מיותרות? אז אולי  דימוי של משהו מהיר, זריז, אקטיבי ובעל מעוף יכולים להיות כיוון לפתרון.
עוד אחד: נסו לספר על המוצר שלכם לחבר. עכשיו שחררו קצת את נצרת ההיגיון, הרשו לעצמכם להפליג קצת בדימויים ובשבחים ויכול מאוד להיות שפשוט הגעתם לפתרון.

בואו נאבד את זה לרגע

לדוגמה? יכול להיות שהסטארטאפ שאתם מקימים ממציא אפליקציה למציאת
חפצים שהלכו לנו לאיבוד. מה הערך המוסף שלו? שהוא הופך את החיים שלנו כמאבדי חפצים לנוחים יותר ובעצם מעודד אותנו להיות מפוזרים וחסרי שליטה.

איך יודעים לבחור שם לעסק?

מה מרגיש מי ששומע את השם? שם צריך לגרום לאנשים להרגיש משהו בבטן. אולי זה משהו מזמין וידידותי, אולי עוצמה ומניעת פחד, אולי זה מוזר ולא ברור, אולי ניחוח דרום אמריקאי, אולי משהו מפחיד מאיים ופולשני?
גם שם המותג שלכם צריך להשאיר תחושה מכוונת ומשוונת היטב בלב של הקהל וכדאי מאוד למצוא את התדר הנכון שנרצה שירגישו וכשיהיה לנו רעיון לשם, לנסותצ אותו על אחרים ולראות האם הוא יוצר בחדר את האווירה הנכונה.
כשזה כן קורה, זה סימן מצויין והרבה מהפרמטרים האחרים הם כבר פחות חשובים ממה שנהוג לחשוב.

ואז איך ממשיכים ללוגו?


זה מתחיל מזה ששם מצויין כבר מכיל בתוכו קונספט: יש בו רעיון שזורק את הדימיון הלאה ושלב הלוגו כבר יכול ליהנות מהאסוסיאציות שכרוכות בשם.
לוגו צריך להיות כזה שמעביר את הכוונות שבשם ושומר תמיד על פרופורציות:
לא מגזים בגודל של האותיות לאומות האייקון ולהיפך (תמיד צריכה להיות היררכיה – צד אחד שולט ואחד פחות דומיננטי).
השפה הגרפית של הלוגו (הצבעים הפונטים, אייקון וכו') הם אלו שייאפינו את הזהות הגרפית של המותג בעתיד, ומן הסתם יהיה כדאי שהם יבטאו את רוח ואווירת המותג.
המכלול של שם סלוגן ולוגו מסתיים כאשר יש בידיכם
יצירה שנותנת לשם את הטון והסגנון שאליוט התכוונתם, זה מעביר את התחושות והמסרים הנכונים לקהל היעד, ויוצר את הרושם שאליו אתם רוצים להתחייב.

האם קופירייטר יכול לעזור במיתוג?
בוודאי שכן, אבל זה כמובן שהנחה שהצלחתם למצוא קופירייטר טוב.
הקופירייטר צריך לנסוח גלים של השראה מהשלב הראשון של התהליך.
הוא צריךם לנער את התודעה של הלקוח ולהפליג ביחד בתפישות המוצריות והתדמיתיות ולדלות משם מילים, מחשבות, רעיונות ותחושות הצומחות סביב המוצר ובינו ובין קהל היעד.
קופירייטר צריך לדעת להציג את הרציונל שמאחורי התהליך: לבנות אסטרטגיה המסבירה את תכונות המותג, מאפייניו, הרכיבים שצריכים להכיל השם הנבחר ואז רשימה ארוכה ומקיפה של רעיונות התוקפים את המשימה מזוויות שונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *