החזר מס לעצמאים

איך מקבלים החזר מס לעצמאים

עצמאיים מגישים בכל שנה דוח אישי שנתי לרשויות המס באמצעות רואה החשבון או יועץ המס שמלווה אותם בעניינים הפיננסיים שלהם לאורך כל השנה. מדובר בהליך רגיל שהם מחויבים לבצע בכל שנה להבדיל משכירים שאינם מחויבים להגישו.

החזר מס לעצמאיים 

העצמאים משלמים בכל שנה מס על פי ההתנהלות העסקית שלהם. יש שנים שההכנסות שלהם נמוכות ויש להם הרבה הוצאות, במיוחד כשמדובר בתקופה שלאחר ההקמה של העסק. יש שנים אחרות שבהן ההכנסות הן גבוהות. לכן חבות המס שלהם משתנה בכל שנה, על פי שיעור המס הכללי שמשלמים עצמאים לפי הקביעות של מס הכנסה. 

בכל שנה מס הכנסה קובע את שיעור המקדמות לכל עצמאי בהתאם לאחוז בענף שבו שהוא עוסק. לעיתים שיעור המקדמות מוצדק ולפעמים גבוה או נמוך מדי. רואה החשבון או יועץ המס מבצע תחשיב זה והעצמאי פועל על פיו.

> קבלו מידע נוסף באתר החזר מס Moneyback

תום שנת הכספים 

בסיומה של שנת הכספים, כל עצמאי יכול לחשב באמצעות יועץ המס או רואה החשבון שלו את סך המס השנתי שעליו לשלם. מסכום זה מקזזים את ההוצאות השוטפות הקשורות לניהול העסק ולאחר מכן מקבלים תוצאה סופית. אם נוצר מס לתשלום, העצמאי משלם זאת לפקיד השומה בדרך כלל באמצעות הוראת הקבע של מקדמות המס.

אם נוצרה זכות החזר מס לעצמאיים, מס הכנסה מחזיר את סכום המס ששולם בעודף ללקוח וזאת לאחר שפקידי הרשות מבצעים בדיקות והצלבות של נתוני הדוח האישי ומפיקים בהתאם לכך שומה. 

החזרי המס מועברים בדרך כלל תוך פרק זמן קצר לחשבון הבנק של העצמאי אם אין לו חובות אחרים במערכת הגביה של רשות המיסים. במקרה של חובות למשרדים האחרים כמו לדוגמה למע"מ, החזר המס יקוזז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *