לאיזו מטרה משמש הר הכסף?

כולנו שמענו בשלב כזה או אחר בחיים שכסף לא צומח על העצים. אנחנו גם יודעים כמה קשה עבדנו בשביל הכסף שלנו – ומן הסתם שואפים לנצל באופן מיטבי כל שקל שהרווחנו אי פעם. ומצד שני, יש בבנקים הישראלים יותר מחצי מיליון חשבונות רדומים, ובסך הכל יש בהם – קצת קשה להאמין, אבל זו עובדה – כ-6.5 מיליארד ₪!

חלק מחשבונות הבנק האלה – כ-15% – שייכים לאנשים שנפטרו. אחרים פשוט נשכחו עם השנים. בעזרת אתר הר הכסף ניתן לאתר כל חשבון בנק שרשום על שמכם או על שם קרוב משפחה שהלך לעולמו. המידע שמאותר מאפשר לכל אדם למצות את הכספים ששייכים לו, כולל כספי ירושות, וכך לשפר את חייו.

איתור חסכונות פנסיוניים וביטוח חיים

הר הכסף מספק גישה נוחה מאוד לעוד מידע יקר ערך: פרטים על כל קרנות הפנסיה, קופות הגמל, קרנות ההשתלמות הלא פעילות וגם ביטוחי החיים שאין בהם מרכיב חיסכון. בשנת 2013, כשהאתר הושק ביוזמת משרד האוצר, היו כ-30 מיליארד ₪ בכל אותם מכשירי חיסכון לא פעילים – והבעלים שלהם לא יכלו להפיק מהם מקסימום תועלת.

איך נכנסים לאתר?

ממשק המשתמש של אתר הר הכסף ידידותי מאוד ולא נדרשת מיומנות טכנית מיוחדת כדי לשלוף ממנו את כל המידע הרלוונטי. הכניסה היא לפי מספר תעודת זהות, כשבנוסף ישנן מספר שאלות אבטחה – למשל מועד הנפקת תעודת הזהות העדכנית. כל אדם יכול להיכנס עד 10 פעמים לאתר עבור כל מספר תעודת זהות, ולכן כדאי לנצל היטב את המידע שהוא מציע.

איך להפיק מקסימום תועלת מהמידע שמספק הר הכסף?

איתור חשבונות רדומים מאפשר כמובן משיכת הכספים ששכבו בהם ללא תועלת. את סכומי הכסף שנמצאים בחסכונות פנסיוניים ישנים אפשר להעביר לחיסכון הפנסיוני העכשווי וכך להגדיל את קצבת הפנסיה הצפויה בגיל הפרישה מהעבודה. למעשה העברת הכספים היא הזדמנות מצוינת לבחון את ביצועי קרן הפנסיה, קופת הגמל או ביטוח המנהלים, ולוודא שהחיסכון אכן נמצא במקום האופטימלי בהתאם להעדפות ולצרכים שלכם. במידה והתשובה היא לא, אפשר להעביר את הכספים שהצטברו לקרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל אחרים. מומלץ לבצע את התהליך בעזרת מומחים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *