הטריק הפשוט לשיחת שכר שיכולה לשנות הכל!

הטריק הפשוט שמסייע בשיחת שכר

שיחת שכר היא אולי אחת השיחות המפחידות ביותר בעבודה. זה כמו להשיג נמר שאוכל ירקות; פשוט לא הגיוני! אבל אל דאגה, אנחנו כאן כדי להפוך את השיחה הזו מחוויה טראומטית למפגש לא כל כך מפחיד. אז איך עושים את זה? יש כאן טריק פשוט שמקל על השיחה בצורה שלא הייתם מדמיינים.

מהו אותו טריק קסם?

העיקרון הוא פשוט: הכנה והבנה מלאה של השוק. תכנון טוב הוא המפתח להצלחה, ולא, זה לא אומר שאתה צריך להצטייד בתקשורת עם ד"ר טל, להשקיע שעות על גבי שעות באינטרנט או לבקש אוטומטית שכר שישאיר את הבוס שלך בהתקף לב.

  • בדוק את הכלים הקיימים: חרושת השמועות, אתרי השוואת שכר וסקרים אנונימיים. כל אלה יכולים להוות מקורות מצוינים.
  • הכן רשימה של הישגים: מה עשית במהלך השנתיים האחרונות? מה תרמת לתהליך? האם הצלחת להביא לקוחות חדשים, להפחית עלויות או לשפר תהליכים?
  • הבנה של שוק העבודה: האם אתם עובדים בתעשייה מתפתחת? הצמיחה שלכם בשוק היא קריטית.

מה הסוד לדיון פרודוקטיבי?

ובכן, מדובר בשילוב בין אי-וודאות לבין אומץ. אם תעזו לדבר על השכר שלכם כמו על מקצוע שאתה עוסק בו כבר 20 שנה, הסיכוי להצלחה יעלה בצורה דרמטית. אם הבן אדם שמולך יחשוב שאתה יודע על מה אתה מדבר, הוא יחשוב פעמיים לפני שימנע ממך את מה שמגיע לך.

שאלות נפוצות

  • איך אני יודע מהו השכר שאני ראוי לו? – זהו בהחלט באספקת ממקורות חיצוניים. שאל את עצמך מה זה אומר להיות מקצוען בתפקיד שלך ואילו ודאות נדרשת כדי להבין זאת.
  • מה אם השיחה לא מצליחה? – אין מה לדאוג, טפחו על עצמכם, שימו לב למילים שלכם, ואל תהססו לבקש זמן נוסף לחשוב על ההצעה.
  • האם כדאי לדבר על יתרונות נוספים כמו חופשות או ביטוח? – בהחלט, זה שאני מבקש לי לא אומר שלא אתה לא יכול לדבר על היתרונות. כל דבר שיכול לשפר את התנאים שלך צריך להיות על השולחן.
  • האם להיכנס למספרים כבר בהתחלה? – מומלץ לחכות לרגע המתאים, אל תזרוק מספר נמוך או גבוה מיד. תן לו את הזמן לפתח תשובות.

מניפולציות מותרות – ואיך להימנע מהן

יש אנשים שמרגישים שהם יכולים להשתמש במניפולציות כדי להשיג את מה שהם רוצים. אבל בעצם, זו לא הדרך. עדיף להשקיע מאמצים בדרך חיובית ולא ללכת על הקיצון. אל תהפוך את השיחה למגרש של חוקים נוקשים, תן לבוס שלך להבין שאתה חלק מהצוות.

כואב להעלות רגעים אלימים מפה ועד לשם, אבל לפעמים יהיה עליך לדעת מתי לקפוץ פנימה ולצפות למה שיבוא. אחד הדברים המפתיעים ביותר הוא שהעסק הוא באחריותך, ולא באחריות הבוס שלך. עדיף לגשת לשיחה כאל שיחה עסקית, לא כאל מלחמה.

מתי לפנות לעזרה?

אם התהליך הזה עדיין נשמע לך באופן כללי כמו שהולכים לקרקס, אתה יכול לשקול לשאול אדם עם ניסיון – אולי יועץ או חבר בתפקיד דומה? האמת היא שעדיף לאמץ תמונת עולם חיובית עם מועיל אינדיבידואלי.

  • פעל מתוך מושג ברור: מה תוכל להציע בתמורה.
  • אם לא הבנת את ההצעה – בקש הבהרה.
  • שאל על דינמיקות שכר אחרות מבחינת ניהול.

סיכום: להיות אמיץ ולדבר בגובה העיניים

שיחת שכר לא צריכה להיות מלחמת עולם. המפתח הוא להיות ממוקד, מעודכן ואף מצחיק. לא יכול להיות מצב שבו אתה יוצא מהשיחה בלי להרגיש שכבר עשית את המאמץ ההוא. בני אדם אוהבים לדבר ולהקשיב, וזו ההזדמנות שלך להפוך את השיחה לדיאלוג מתפתח ואפילו כיפי. אז קדימה, שחק את הקפטן של ספינת השחייה שלך ותתפוס את הגלים!

לסיכום, שיחת שכר היא לא סוף העולם. עם ידע מוקדם, הכנה טובה וכמובן, מעט הומור, תוכל לא רק להצליח בשיחה הזו, אלא גם ליהנות ממנה. נזכור – זה לא להיכנס למערכה, אלא להציג את עצמך כפי שאתה: מקצוען שמתאמץ ומבקש את מה שמגיע לו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *