היתרי בנייה

כל בעל נכס אשר מעוניין להגדיל את שטח הנכס שלו, צריך לקבל היתר בניה לכך. כי גם אם מדובר על שטח פרטי ואולי גם על חצר שמשמשת את בעלי הנכס, אי אפשר לבצע פעולות בניה ללא קבלת היתרי בנייה. היתרי בנייה מתקבלים עם סיומו של תהליך שמתבצע באמצעות איש מקצוע מתחום האדריכלות, כמו למשל גיל קלינגר.

תהליך שמתנהל מול הרשות המקומית

שינויים במבנה עשויים לדרוש היתרי בניה. אמנם יש שינויים פנימיים אשר ניתן לבצע אותם ללא היתר. אבל את זה חשוב לברר היטב, כדי להימנע מעבירות בניה. חשוב להבין כי נושא היתרי הבניה הוא נושא בעל חשיבות רבה שיש לו משמעות לערך של הנכס. כי אם אדם ביצע עבירות בניה בנכס, הוא אמנם הגדיל / שינה והשביח אותו. אבל בערך של הנכס מושפע מכך שהוא כרוך בעבירות בניה, ואין היתרים על כל השטח. כדי לקבל היתר צריך בעל הנכס לפנות אל אדריכל שמכיר את הרשות המקומית ואת ההתנהלות שלה עניין הוצאת היתרי בנייה.

הדרכה בתהליך נכון

כדי לעבור את תהליך הוצאת היתרי הבניה בצורה יעילה, חשוב מאוד לקבל הכוונה מדויקת מאיש המקצוע. וזאת כי העניין מורכב למדי, והוא כולל בתוכו מספר שלבים בעלי חשיבות רבה. יש לציין גם כי קיימים הבדלים בין רשות מקומית אחת לרעותה. כך שאין אחידות בהתנהלות. ולכן צריך לקבל הכוונה והדרכה מדויקת מפיו של אדריכל שעוסק בהוצאת היתרי בניה באזור המגורים שלכם. לאחר קבלת הדרכה והבנה בדבר הפעולות שכלולות בתהליך, תוכלו לצאת לדרך ולהתחיל לנהל את התהליך בצורה יעילה ונכונה.

העלויות של הוצאת היתר בניה

יש לדעת כי כל תהליך של בניה או שיפוץ הוא תהליך יקר. העלויות מתחילות להתבטא כבר בשלב של הוצאת ההיתרים. מלבד לתשלום לאיש המקצוע שמלווה אתכם בתהליך יש לבצע תשלום אגרות לרשות המקומית ולחברות נוספות שקשורות אליו. אם כי יש לזכור כי התנהלות יעילה בכוחה לקצר את הזמן ולאפשר לכם לצלוח אותו במהירות יחסית, כאשר המטרה היא להגיע בסופו של דבר לשלב הבניה בפועל, בדקו באתר זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *