עורכי דין מומחים לטיפול בתשלומי ארנונה

ישנם סוגים רבים של עורכי דין, כאשר הם מתמחים בכל מיני נושאים. אם יש לכם בעיה במיסוי הארנונה ואתם סבורים כי נלקח מכם סכום שהוא גבוה בהרבה מהמקובל על פי נתוני השטח, העסק וסיווגו וכדומה, יש לגשת אל עורך דין המתמחה בנושא. עורכי דין המטפלים בנושא זה, מכירים היטב את צווי הארנונה של כל רשות. צווי הארנונה, הם למעשה חקיקת עזר של מועצה מקומית או עירייה היות וכל צו ארנונה הוא שונה. יש למקסם את החיסכון עבור הלקוח ועו"ד שמתמחה בנושא זה, יעשה את כ שביכולתו, כאשר יש בידיו נתונים וכלים נכונים להשיג את ההנחה וההפחתה של לקוחותיו. ישנם המון סוגים של עורכי דין. חלקם מטפלים בכל הקשור לפלילים, תביעות נזיקין ועוד אך יש כאלו שההתמחות שלהם היא מיסוי עירוני בלבד.

 עורכי דין המתמחים במיסוי עירוני מכירים את שיטות החישוב של העיריות והמועצות המקומיות

שיטות החישוב של הנכסים השונים ברשויות השונות, נבדלים ונפרדים האחד מן השני. עורכי דין מקצועים אמורים להכיר את דרכי החישוב השונות. ישנן רשויות שהחישוב נעשה על פי שטח הרצפה בלבד ויש רשויות שונות שהחישוב בהן, נעשה על פי שטחי הקירות בנוסף לרצפה. בעיריות השונות מסווגים את הנכסים השונים וקובעים לסיווגים השונים תעריף אחר. זו הסיבה שיש לראות מה הסיווג של הנכס. בעיות שונות בחישוב הארנונה, מתחילות כאשר ישנם כמה שימושים בנכס או שהשימוש בנכס, אינן עונה להגדרה מסוימת בצו הארנונה. זה מצב שיש להיעזר בשירותיו של עוה"ד שמתמחה במיסוי עירוני כך, שהוא יהיה יצירתי מספיק, על מנת למצוא  ללקוח את החיוב שיהיה המתאים ביותר ובתעריף הנמוך ביותר. לאחר שנסדקו השטח והסיווג של הנכס, הוא יוכל למצוא את התעריפים השונים במפה אשר קיימת בעירייה וכן, באתר האינטרנט של העירייה.money-2724248__3401

פנייה בהשגה למנהל הארנונה והגשת ערער

לאחר הבדיקות של עורך הדין ובדיקת האפשרויות השונות, יש לפנות בהשגה אל מנהל הארנונה, על פי הזמנים המוגדרים בחוק {90 יום מיום קבלת הודעת החיוב הראשונה של שנת המס} ככל שההשגה נדחתה, עוה"ד יגיש ערר לוועדת הערר בתוך 30 יום מקבלת התשובה להשגה ובתוך 60 יום מועד קבלתה, אחרת תחשב ההשגה כאילו התקבלה באופן אוטומטי. הליך הערר הינו הליך משפטי לכל דבר ועניין והדיון יתנהל ע"י ועידה של 3 אנשים שהם בעצם נציגי ציבור. מטרתה של ועידה זו הינה לפסוק בין המחלוקת שבין הנישום לרשות. לאחר שהליך זה יסתיים, ניתן יהיה להגיש ערעור מנהלי על החלטת הערר וזאת 45 יום מקבלת החלטתה של ועדת הערר.

לגבי החלטת בית המשפט בערעור מנהלי, ניתן יהיה להגיש בקשת רשות ערעור על החלטת וועדת הערר וזאת בתוך 45 יום . על החלטת ביהמ"ש בערעור מנהלי, ניתן יהיה להגיש בקשת רשות ערעור לביהמ"ש העליון  במועדים הקבועים בחוק. עורך דין ארנונה חייב יהיה להכיר את הפרוצדורות הקיימות על מנת על מנת להביא את טענת הלקוח לגוף אשר מוסמך לדון בהם בדרך המקצועית ביותר. את ההחלטות של וועדת הערר, אמורה הרשות המקומית לפרסם באתר האינטרנט שלה, אך רבות מהרשויות לא עושות כן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *