ענף המסעדות פורח ועסקים בתחום זה יכולים לגרוף הכנסות נאות. אולם יש לזכור כי פעילים בענף צריכים להשקיע לא מעט כסף וגם הרבה מאוד עבודה, על מנת להצליח. במיוחד עבור מי שמתכנן להיכנס לתחום (אך במידה מסוימת גם לוותיקים), אפשר לפעול במסגרת זכיינות בתחום המסעדנות. נסביר בקצרה מהי המשמעות של זכיינות ומהם היתרונות הגלומים בשיתוף פעולה מסוג זה.
הצטרפות לרשת מוכרת ובעלת מוניטין
ככלל, המשמעות של זכיינות היא שחברה מסחרית, במקרה זה מפעילת רשת מסעדות, מוכנה להעניק לגורם מסחרי זכויות שונות בתמורה לאחוז מוסכם מההכנסות. הזכיין שמצטרף לרשת מוכרת ובעלת מוניטין מורשה להשתמש בסימנים מסחריים, עשוי להשתמש בשיטות ניהוליות מוכחות. ההצטרפות נעשית על ידי חתימה על הסכם זיכיון. היתרונות המגוונים של זכיינות בתחום המסעדנות כוללים, למשל:
- מוניטין מן המוכן – למרות שעבור הזכיין מדובר במסעדה חדשה, היא נהנית ממוניטין מן המוכן. אין צורך להשקיע הון בהתבססות אל מול הלקוחות.
- ליווי וייעוץ עסקי – רשת המסעדות מעניקה לזכיינים ליווי וייעוץ עסקי. הדבר נעשה על מנת לשמר את הסטנדרטים של הרשת ולאפשר לזכיין השתלבות מהירה בהצלחה.
- הדרכת מנהלים ועובדים – חלק מהרשתות מסייעות בכשרות של מנהלים ועובדים או סיוע בגיוס עובדים.
- גב חזק – הזכיין נהנה מגב חזק ונהנה מיתרונות יחסיים ברורים, אל מול עסקים קטנים אחרים. לדוגמא, הוא מקבל מהספקים מחירים נוחים ולא צריך להתמקח לשם כך.
- חשיפה ופרסום – מסעדה בזכיינות משתלבת במסעי הפרסום של הרשת. לרשת יש אינטרס להזכיר את המסעדה החדשה ולחשוף אותה בפני קהל רב ככל האפשר.
שימו לב, לאור ההתחייבויות של הזכיין מול הרשת, לפני חתימת הסכם זכיינות בתחום המסעדנות כדאי להיוועץ בעורך דין בעל מומחיות בתחומי זכיינות בענף.
למידע נוסף היכנסו לאתר של כבהה עדי ושות'