אייל חנקין וקידום גפ"מ בישראל

קצת על חברת סופרגז

סופרגז נמנית על ספקיות הגז הגדולות ביותר בישראל. חברת סופרגז נוסדה בישראל בתחילת שנות ה-50. עיקר התמחותה של החברה בשיווק וחלוקת גז לבישול ולהסקה ללקוחות פרטיים ולמגזר התעשייתי בארץ. סופרגז היא הספקית הבלעדית של גז לכוחות הביטחון. החברה פועלת במשק האנרגיה במגוון תחומים: גפ"מ – גז טבעי פחמימני, תשתיות, תחנות כח, אנרגיות מתחדשות NGV ,CNG ועוד. שנה לפניי מינויו של אייל חנקין למנכ"ל החברה ב-2010 (תפקיד בו הוא ממשיך לכהן בימנו), אייש את התפקיד משה אודלוק.

קצת על גז פחמימני טבעי

מה הוא גפ"מ? גפ"מ הוא גז פחמימני מעובה. גפ"מ הוא תרכובת של מספר גזים פחממניים, שמקורה מנפט גולמי וגז טבעי. גפ"מ משמש בעיקר לצרכי בישול, הסקה והנעת רכבים.

בעולם ישנה מגמה ברורה של צמיחה וההתחזקות של שוק הגפ"מ האוטומטיבי (הנעת רכבים באמצעות גז טבעי), אשר הביאה לתמורות והתקדמות בפועל: מרבית יצרניות הרכב בעולם מייצרות כיום דגמים עם הנעה בגפ"מ. ארצות רבות כבר השכילו לנצל את אנרגיית ההנעה בגז טבעי על יתרונותיה הרבים – לתועלת התחבורה הציבורית. אוטובוסים מונעים בגז הפכו לתחבורה נפוצה באנגליה, שוודיה, גרמניה וארצות נוספות. בישראל טרם מוצה פוטנציאל השימוש בגז טבעי, מרבית כלי הרכב עדיין מונעים באמצעות בנזין או סולר והסבה לגז בישראל אפשרית עבור רכבים ממונעי בנזין בלבד.

יחד עם זאת, ישנה שאיפה לקידום השימוש בגז טבעי לטובת המשק הישראלי כולו ובתוכו התחבורה הפרטית והציבורית בארץ. בייחוד לאור העובדה שגפ"מ מייצר פחות זיהום אוויר, בהשוואה לשריפת דלקים לשריפת דלקים כמו בנזין או דיזל, ועשוי להפחית נזקים סביבתיים באופן משמעותי. בכדי לדרבן את השימוש בגפ"מ, החליטה ממשלת ישראל להטיל מס בלו מופחת על גז טבעי פחממני. כיום, ישנן כ-70 תחנות תדלוק ברחבי הארץ, המיועדות לרכבים המונעים בגז. בשנים הבאות צפויה התקדמות של הרגולציה בתחום הגפ"מ בשימוש התחבורה בישראל. לפי דו"ח שהוציאה הוועדה הבינמשרדית, הצפי הוא כי בתוך פחות מ50 שנים, יותר ממיליון וחצי מהרכבים בארץ יהיו רכבים המונעים בגז טבעי.

על אייל חנקין – מנכ"ל סופרגז

אייל חנקין הספיק לא מעט בשנותיו במגזר העסקי לפניי שהגיע לתפקיד מנכ"ל סופרגז בשנת 2010. חנקין, 46, הוא בוגר תואר ראשון במדעי המחשב וניהול באוניברסיטת תל אביב ובוגר תואר שניExecutive MBA  בתוכנית  Kellogg-Recanati  של אוניברסיטת  Northwestern  ואוניברסיטת תל אביב. לתפקיד מנכ"ל סופרגז הגיע אייל חנקין לאחר שכיהן בשנה קודם לכן כמשנה למנכ"ל היוצא, מר משה אודלוק. במהלך עשור שנות ניהול בחברות גדולות אחרות, זכה אייל ללא מעט שבחים על פועלו. הוא שימש בעבר כסמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת NAMS, המתמחה בפתרונות תקשורת, טכנולוגיית תקשורת באמצעות כבלי חשמל PLC, בילינג ושירותים נוספים. בין השנים 2000-2007  שימש חנקין סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחברת אלקטרה מוצרי צריכה, ובין השנים 2007-2009 שימש כמנכ"ל קבוצת שחר, הכוללת שמונה חברות-בת ומפעילה מערך תמיכה טכני ולוגיסטי הפרוס בכל הארץ, מרכזי בקרה טכנולוגיים ומרכזי שירות ומתמחה בשירותי ערך מוסף בתחומי הביטוח השונים: תשתיות, רפואה, אלקטרוניקה ועוד. בנוסף, עד שנת 2012 שימש חנקין כדירקטור בנק אוצר החייל מקבוצת הבינלאומי.

חברת סופרגז, ובראשה אייל חנקין, פועלים רבות בשאיפה לקדם את נושא הגז הטבעי בישראל. זה מכבר הייתה חברת סופרגז שותפה לחניכת אוטובוס הגז הראשון בישראל – כחלק מניסוי שמטרתו לבחון שילוב אפשרי של גז טבעי פחמימני בשימוש התחבורה הציבורית בישראל. לקחו חלק בניסוי זה גם תאגיד אגד, חברת MAN – יצרנית האוטובוס, המנהלת לקידום השימוש בתחליפי אנרגיה הפועלת במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה וחברת מכשירי תנועה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *