רכבים רבים בישראל מובאים לפירוק מעת לעת. זו אופציה נהדרת גם להיפטר מהרכב הישן וגם לקבל עליו כמה מאות שקלים. ועדיין, חשוב לדעת ממה כן צריך להיזהר כאשר מביאים רכב לפירוק לאחר לירד מהכביש.
רכבים לפירוק – ממה צריך להיזהר?
בישראל, כמו בכל העולם, מובאים כל רגע רכבים לפירוק מסיבות רבות. בין אם מתאונה, או סוף חייו ושימושו של הרכב. ישנם אנשים רבים שמביאים את רכבם לפירוק ולא מודעים לבעייתיות שיש בה.
כאשר רכב מובא לפירוק, צריך לשים לב לכמה דברים חשובים; הראשון הוא הימנעות מכך שהרכב יחזור לעלות על הכביש לאחר שנמכר לפירוק, דבר שמהווה סכנה רבה למשתמשי הכביש האחרים.
הדבר השני החשוב שיש להיזהר ממנו הוא השימוש שנעשה ברכב לאחר שנמכר, שכן רכב כזה יוכל לעלות על הכביש מבלי לקבל את האישורים הדרושים לכך.
פירוק ומחזור
פירוק ומחזור רכבים הוא חלק עצום בתעשייה, ולעתים קרובות מתעלמים ממנו. גם אם מכונית נמצאת בסוף חייה, ניתן לעשות בה שימוש חוזר או למחזר כ- 80 אחוז מהרכב.
עבור סטודנטים בהכשרה של מכונאות רכב, היכולת לפרק רכב, יכולה להיות מיומנות יקרת ערך. מוסכים וחנויות אישית יקנו, לעיתים, מכוניות גרוטאות לחלקים, שכן המחזור שלהן הינו נפוץ גם בתיקון פחחות אוטומטי ובשיקום רכב וינטאג'.
מחזור אוטומטי
מי שעוסק בתעשיית הרכב, יודע שדאגות סביבתיות מהוות כיום כוח מניע עצום במגזרים רבים, ומחזור אוטומטי של רכבים, ממלא חלק עצום בהגברת הקיימות שלהן.
שימוש בחלקים ממוחזרים ולא בייצור חדש, יכול לחסוך כ- 80 מיליון חביות נפט בשנה. בנוסף, בחירה בגרוטאות ולא במחזור גולמי, יכול להפחית את זיהום האוויר שנוצר מרכבים אלה.