על פניו, עיצוב לוגו הוא דבר סטנדרטי אשר מעצב גרפי נשכר לצורך כך על ידי בית עסק, מתוך כוונה לייצר עבורו לוגו שיתאים לסגנון ולמסר שהוא רוצה להעביר. אותו לוגו אמור ללוות את העסק בכל מקום, בין אם זה בשלטי כניסה למקום, שלטי פרסום, פרסומות בעיתונות הכתובה, טלוויזיה או אינטרנט, נייר מכתבים, מסמכים רשמיים ובכל מקום בו מוזכר העסק מבחינה ויזואלית.
אך כפי שאנחנו יודעים לא פעם, יש קשר אדוק בין עיצוב לוגו למיתוג של בית עסק. אי אפשר להפריד בין השניים. זו הסיבה, כאשר אנחנו רוצים למתג עסק כך או אחרת, אנחנו חייבים להשתמש ביכולות ובכלים שעומדים למעצב גרפי, והוא חלק מהעניין, בין אם בשלב התכנון המוקדם וכמובן בשלבים מאוחרים, שלבי העיצוב בפועל.
לפני שנסביר את הקשר בין השניים, נסביר בקצרה מה זה מיתוג עסק. כל עסק רוצה לאפיין ולייחד את עצמו בצורה מסוימת. לשם כך הוא ממתג את עצמו בצורה כזו. זה יכול לבוא לידי ביטוי באמצעות עיצוב גרפי וזה יכול לבוא באמצעות שיווק מוצרים ושירותים מסוימים, פנייה אל קהל ספציפי ועוד. עסקים ירצו למתג את עצמם, בין אם זה בתחילת הדרך, בין אם זה בתקופות משבר במטרה לצאת ממנו, ובין אם זה במהלך הזמן, מתוך כוונה להתחדש ולהגיע אל קהלים חדשים.
כיצד מיתוג עסק קשור לעיצוב גרפי? התשובה מתחלקת לשני חלקים. חלק ראשון, זה שלב התכנון. כאשר אנחנו מכינים תוכנית מיתוג, אנחנו חייבים להשתמש באפשרויות שעומדות לפנינו מבחינת עיצוב, אנחנו חייבים להשתמש בכלים ובעצות שהמעצב מציב בפנינו, בשביל שנוכל למתג את העסק נכון גם מבחינת עיצוב.
חלק שני מתייחס כבר לשלב הפעולה. המעצב ייקח על עצמו לעצב לנו לוגו שמותאם למיתוג, ואנחנו נדאג לשלב אותו בכל מקום, בכל מוצר או בכל פרט אחר שקשור לעסק.
צריך לומר, בשביל שהמיתוג יהיה מושלם, הלוגו צריך להתאים למה שאנחנו רוצים לספק, למה שאנחנו רוצים לייצר ולהציג בפני הלקוחות, הספקים, העובדים וכן בפני התקשורת שמסקרת אותנו.
לעוד מידע ודוגמאות בקרו באתר https://www.talisinay.com/