אחת הבעיות הקשות ביותר שעומדות בפני בעלי ארגונים, בעלי עסקים, היא יצירת שיתוף פעולה בין המנהלים השונים בתוך הארגון.
זו תופעה מוכרת כמעט בכל ארגון, לא משנה אם מדובר בארגון פוליטי, חברתית, ספורטיבי או כל ארגון אחר. הרבה פעמים נתקלים בקושי לייצר שיתופי פעולה בין מנהלים מסיבות שונות. לעיתים זה נובע מסיבות של אגו ותחרות, לעיתים מסיבות של חוסר תיאום והבנה, לא פעם זה נובע מכך שכל אחד רוצה לשמור על הטריטוריה שלו או שמי מצוות המנהלים לא עבר לימודי ניהול פרויקטים, ובנוסף יש מקרים שפשוט המנהלים לא רואים עין בעין אחד עם השני.
העניין הוא, שאם הם לא משתפים פעולה, זה יבוא על חשבון הארגון וההצלחה שלו, וצריך לומר גם בגלוי, בסופו של דבר, ברוב המקרים זה לא בהכרח צריך להיות תלוי במנהלים, הרי הם שכירים בארגון ועל כן הם צריכים לחשוב על טובתו ולא על טובתם האישית.
הדרך ליצור שיתופי פעולה בין המנהלים עוברת במספר תחנות, כמו שנוכל לראות מיד. כאן צריך לבוא לידי ביטוי הכוח והיכולת של בעל הארגון, התבונה שלו, הן כבן אדם אך גם כמעסיק או כמי שאחראי על אותם מנהלים.
תחנה ראשונה, צריך לייצר מנגנון משותף לתהליך עבודה נכון וקבלת החלטות. בין אם זה אומר שהמנהלים ייפגשו ויתוו דרך ועל פיה הם ידריכו את העובדים שלהם לבצע את עבודתם. כמובן שעליהם לייצר מנגנון כזה בתיאום עם מי שנמצא מעליהם. (רלוונטי לכם? קראו פרטים נוספים באתר https://www.globaleadpro.com/t-he)
תחנה שנייה, תהליך של הידברות בין כל הגורמים לכל עניין שהוא. כלומר, אם יש צורך אז על בעל הארגון להתערב ולפתור מחלוקות, תוך כדי תהליך הידברות נכון ובריא בין כולם.
תחנה שלישית, צריך לספק לכל גורם תחושה שהוא שותף מלא, ואין צד אחד שהוא יותר מהצד השני, וכולם מקבלים את אותו תגמול בסופו של דבר.
תחנה רביעית, כאן צריך להיות המקל. מנהל שלא משתף פעולה או נמנע מהתהליך, צריך להבהיר לו שכך עובדים הדברים בארגון ועליו להתיישר אחרת הוא לא יהיה בארגון, מאחר והוא פוגע בו.
קראו גם: כיצד להתמודד עם סיכונים שונים בארגון