בהרבה מאמרים, הפסקה הראשונה דנה במי הוא אותו אדם שאנו מדברים עליו, ומגדירה אותו. אנו לא נבזבז את הזמן שלכם בפיענוח אישי שלכם אל מול המציאות, מאחר וישנם הרבה מאוד אנשי מכירות, שפועלים על פי כללים שונים, על פי צעדים שונים שהם נוקטים, וזהו איננו הדבר שמגדיר אותם לאנשי מכירה טובים או לא. מה שמגדיר איש מכירה איכותי וטוב, היא הפעילות שלו אל מול התוצאות. רוצים לדעת איך? במאמר זה אנו נפרט על מספר דברים שיכולים להיות לכם מוכרים וידועים, ואולי תצליחו לחדש דבר מסוים. למי שחדש בעולם המכירות, קחו מחברת ועט, ותתחילו לכתוב.
אסטרטגיה – אשכרה ניהול מכירות
אנשים רבים קוראים לתכנית שלהם אסטרטגיה. האסטרטגיה מורכבת מהרבה מאוד תכניות שמצליחות להשתלב ביחד, וכך הן יודעות לגבות אחת את השנייה במידת הצורך. אסטרטגיה נועדה על מנת שתוכלו לחשב את הצעדים הבאים שלכם בעסק, גם אם משהו אחד לא עבד לכם. חשוב מאוד להגיע מוכנים מראש מוכנים למלחמה.
גיוס צוות – בלי ימי ניסיון
לא כל אחד יודע להיות איש מכירות, והשיטה הכי טובה לבדוק זאת זה אם הוא הצליח למכור את עצמו לתפקיד. בידה ויש לכם מעט ספק באותו אדם, אין סיכוי שהוא יהיה חלק מהצוות שלכם. מעבר לכך שהצוות שלכם צריך להכיל עוד פרטים שמיותר לפרט עליהם כאן, כמו נאמנות ושותפות. אדם שהוא עומד בסטנדרטים שאתם מציבים לו, הוא אדם שלא צריך יום ניסיון כדי להוכיח לכם שהוא טוב, כי מהרגע הראשון שהוא מפשל, הוא יודע שהוא כבר לא שייך לצוות.
שותפות עם אנשים – אין כמו פרטנרים
אתם לא חייבים להיות חברים של כולם, אך הרבה יותר קל לנהל את המכירות שלכם כאשר יש עוד אנשים בסביבה שיכולים לעזור לכם לנהל את המכירות שלכם. בדרך כלל אלה יהיו הספקים שלכם, או אלה שמכוונים את הלקוחות שלהם אליכם.
עזרים – מערכות
תכנות שיכולות לעזור לכם לנהל את המכירה, יביאו סוף לניירות וחשבוניות בכתב יד, וכמובן לספירה ממוחזרת של סחורה.
תפיקו לקחים מכלל הדברים הללו, וכך ניהול מכירות לא יהיה נוראי עבורכם.