בחירת משרדים להשכרה הנו צעד חשוב ומרכזי בתהליך הקמת עסק או מעבר של חברה או ארגון ממקום אחד לשני. פרט לעובדה שבמשרדים עצמם מתרחשות כל הפעילות וההתנהלות העסקית שלנו, עלינו לוודא שמדובר בחלל נוח, נגיש ללקוחות וספקים, מתאים לעובדים בין אם מדובר במשרדים להשכרה בתל אביב, רמת גן או כל מקום אחר לצורך העניין. ולכן בחרנו להציג בפניכם מה חשוב לדעת לפני שמחפשים משרדים להשכרה.
-
תקציב – טרם אנו מחפשים מקום למיקום המשרדים של החברה שלנו, עלינו לקחת בחשבון תקציב בו נוכל לעמוד. כאן מומלץ מאוד להיוועץ עם החשב הכלכלי של החברה או עם יועץ פיננסי חיצוני שכן פרט לשכירות החודשית עלינו לקחת בחשבון עוד מגוון של תשלומים ביניהם חשבון חשמל, מים, ארנונה, לעתים גם אבטחה וכדומה, כך שהמחיר הסופי אותו נשלם חודש בחודשו לבעל הנכס לא מסתכם רק בשכירות עצמה. בנוסף, שווה לקחת בחשבון נתון נוסף שמשפיע על התשלום החודשי והוא שטח מול מחיר. כלומר יכול להיות שעל שטח מסוים נשלם מחיר x בעיר במרכז הארץ, אך אם טיפה נדרים או נצפין המחיר יירד וכך נוכל לחסוך בעלויות. בכל מקרה שווה לקחת בחשבון שני מיקומים, לבצע השוואה ביניהם – יתרונות מול חסרונות ורק אז להגיע להחלטה.
-
כמות עובדים – גודל חלל המשרדים חייב לספק מענה מלא לכל העובדים בחברה. כמובן שהיום נהוג לעבוד בחללים פתוחים זה לצד זה ולא כל עובד מחוייב במשרד משל עצמו, אבל כן חשוב שיהיה ספייס ושכל השירותים הנלווים יוצעו לעובדים. היום בעולם בו אנו חיים כמות השעות שעובד נמצא במשרד היא גבוהה מאוד ולכן חשוב שהעובדים שלנו ירגישו בנוח שכן לא ניתן להתווכח על כך שההון האנושי הוא הקובע את הצלחת החברה או הארגון שלנו.
-
דברים נוספים שחשוב לדאוג להם – כאשר אנו נמצאים בתהליך בחירה של משרדים עלינו גם לחשוב על קריטריונים נוספים כמו נגישות לנכים למשל שמוגדרת היום כחוק במדינת ישראל במטרה להקל על אוכלוסייה זו, חניה שתאפשר הן לעובדים והן ללקוחות להגיע ולחנות בקלות, אבטחה במידת הצורך וכדומה.
לסיכום, בחירת משרדים לשכירות לטווח הארוך איננה עניין של מה בכך. יש להעלות את כל השיקולים, לחשוב על הדברים לעומק, להתייעץ עם בעלי מקצוע מתאימים ורק אז להגיע להחלטה. כמובן שלצורך מציאת הנכס, מומלץ לבחור בחברת נדל״ן אמינה העובדת מול עורכי דין מקצועיים שיסדירו את חוזה השכירות באופן שקוף ומקצועי.