כשאנחנו חושבים על סקרים, המחשבה הראשונה שלנו היא, כל מה שקשור להיבט הפוליטי. כל אחד מאיתנו מצא את עצמו, לפחות פעם אחת מתבקש לענות לסקר פוליטי, כל מי שקורא או צופה בחדשות על בסיס קבוע ומתעניין, נחשף לפחות פעם בשבוע לסקר פוליטי כזה או אחר.
אך כפי שאנחנו יודעים, סקרים לא מיועדים אך ורק לזירה הפוליטית. להיפך, הם מהווים כלי עבודה מאוד משמעותי עבור מפרסמים ומשווקים בכל תחום שהוא. למעשה, מדובר באחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשות אנשים שמתעסקים בתחום של שיווק, פרסום ויצירת אסטרטגיות בתחום.
הרעיון של סקר הוא פשוט, לדעת מה הציבור חושב על משהו ולדעת מה הציבור רוצה ומצפה לקבל מאיתנו. למשל, אם אנחנו מחליטים לצאת עם מוצר מסוים לשוק, סביר להניח שאנחנו נעשה את זה, אחרי שעשינו סקר בקרב קהל מסוים וגילינו שזה מה שמחפשים, ואנחנו נעשה את זה אך ורק אחרי שנראה סקרים כיצד עלינו לפרסם את המוצר או להיפך, נייצר קמפיין ואז נעשה סקרים בשביל לראות האם הוא מצליח.
כיצד יוצרים סקר איכותי
חשוב להבהיר, סקר איכותי נמדד בכמה וכמה נקודות, משתנים. לא מדובר פה רק על כמות וגם לא רק על איכות. אנחנו צריכים חיבור של השניים.
ראשית, אנחנו צריכים לייצר מדגם איכותי. זה אומר כמות סבירה של נשאלים אשר יגיעו מהקהל אליו אנחנו פונים (קהל ספציפי או קהל משולב), זה אומר שכל אחד צריך לענות על השאלות בצורה אמינה.
שנית, עלינו לבנות את השאלות בצורה טובה, ממוקדת ומפורטת.
שלישית, עלינו לבחון את התוצאות של הסקר בצורה אמיתית, בצורה נכונה, להגיע למינימום טעויות.
ארבע, חשוב שניקח בחשבון שיש תמיד סטיית תקן, כמות מסוימת של נשאלים שאי אפשר להכניס לסקר או עלינו לקבל את זה שהם לא אמרו לנו את כל האמת.