כשאנחנו מזמינים בעל מקצוע לבצע אצלנו עבודה, בין אם זה בבית או בעסק, אנחנו מצפים ממנו לא רק לבצע עבודה ברמה גבוהה, אלא אנחנו מצפים ממנו גם לעוד משהו, וזה שהוא ישאיר לנו את המקום נקי ומסודר. זה דבר שהוא חלק בלתי נפרד מכל תהליך עבודה, לא משנה באיזה תחום מדובר ולא משנה מה סוג העבודה שצריך לבצע ומה רמת הקושי שלה.
אחת כמה וכמה נכון הדבר כשמדובר בעבודות ביוב. כשאנחנו מזמינים קבלן ביוב שיבצע אצלנו עבודה מסוימת, בין אם זה שאיבה מצנרת הביוב במקרה של סתימה ובין אם זה תיקון של המערכת על כל חלקיה, אנחנו מצפים ממה שהוא ישאיר לנו את המקום מסודר, נקי ולא פחות חשוב, עם ריח טוב, בסיומו של יום עבודה.
יש לכך כמה וכמה משמעויות עבורנו. ראשית, אנחנו לא יכולים להמשיך ולהתנהל במקום בצורה רגילה אם הריח הוא לא נעים ולא טוב. באופן טבעי, אנחנו היינו רוצים שהמקום יריח נעים. ריחות לא נעימים עלולים לייצר תחושה קשה עד כדי כך שזה עלול גם לפגוע בבריאות שלנו.
שנית, אם הוא לא יעשה זאת, הרי שאין לנו דרך אחרת לדאוג שזה יקרה. על פניו זה נשמע מוזר, אבל נניח, חשמלאי לא דואג שהאזור בו הוא עובד יהיה נקי ומסודר אחרי סיום העבודה, אנחנו יכולים לקחת מטאטא לנקות את המקום, לשטוף אותו. כנ"ל לגבי בעלי מקצוע אחרים. במקרה של קבלן ביוב, זה שונה לגמרי, אנחנו לא יכולים לדאוג שזה לא יקרה, מאחר וחלק גדול מתהליך העבודה מתבצע לפני השטח ויכול להיות שמשם גם מקור הריח השלילי.
שלישית, אנחנו משלמים על עבודה שאמורה להיות מושלמת לגמרי, זה אומר גם שהקבלן אמור לסיים את העבודה כשהבעיה נפתרה באופן מלא ושהמקום יכול לחזור לתפקוד רגיל שלו. מכאן אנחנו יכולים להבין, שעלינו לדאוג שהמקום יריח טוב ונוכל לחזור ולהשתמש בו, כפי שהיינו רגילים עד כה. לכן הציפייה שלנו ממנו היא מובנית והוא צריך לקחת אותה בחשבון.