חווית שירות נחשבת לשיטת השיווק החדשה והאפקטיבית ביותר. היום רוב העסקים ורוב החברות מתחילים להבין כי מעבר לקידום האתר שלהם באינטרנט ומעבר לפרסום המומן שלו, יש צורך להשקיע בחוויה האישית של הלקוח. למעשה לא מעט לקוחות מעידים בצורה ישירה וברורה, כי הם מעדיפים לשלם קצת יותר על מנת ליהנות מחוויה נעימה ונינוחה יותר בבית העסק. הדבר נכון עבור כל מי שיעדיף ללכת לסופר יקר יותר, רק כדי לא לעמוד בתורים הארוכים והמייגעים של הסופר הצמוד והמשתלם יותר, והדבר נכון גם לגבי בגדים, תכשיטים, נעליים וכל סוגי השירותים השונים. בסופו של יום, כל לקוח רוצה שיתייחסו אליו בצורה הנעימה והמכבדת ביותר, כך שכמעט כל אחד יעדיף לשלם טיפה יותר או להתאמץ קצת יותר, רק כדי לצאת עם חוויה חיובית מבית העסק. לקוח מרוצה הוא לקוח שככל הנראה יחזור פעם נוספת לעסק, יבצע רכישה נוספת ואף ימליץ על העסק לחבריו ולמכריו.
חווית שירות חיובית- הפתרון הטוב ביותר לשימור לקוחות
היום עסקים רבים מוכנים לעשות לא מעט מאמצים על מנת לגייס לקוחות חדשים, ובו בזמן לשמור על הלקוחות הקיימים. מדובר כמובן על אתגר לא קטן, היות וקיימת תחרות לא קטנה בשוק, כך שיש צורך כל הזמן לנסות לבדל את העסק ולייחד אותו ביחס למתחרים. חווית לקוח טובה, יכולה להוות את צורת הבידול האפקטיבית ביותר, היות והלקוח יעדיף לשמור אמונים לעסק שגרם לו להרגשה טובה, על פני בית עסק אחר שהעניק לו חוויה פחות נעימה ופחות ידידותית. בתי עסק רבים מפעילים משובים על מנת לקבל מהלקוח פידבק מידי על כל נקודות החוזקה ונקודות החולשה של העסק. זוהי דרך נפלאה להבין היכן העסק עומד בעייני הלקוחות, היות וזהו מידע מדויק ולא סקרים או סטטיסטיקות כלליות.
לסיכום, אין שום ספק כי בית עסק שיחליט להשקיע בלקוחות שלו, לא יצטרך לחשוב יותר מידי על קמפיינים מתוחכמים לצורך שימור לקוחות או גיוס של לקוחות חדשים. ברגע שבית העסק משקיע במתן חווית שירות איכותית לכל לקוח, הוא מצליח ליצור נאמנות אצל הלקוחות הקיימים ובצורה עקיפה גם לשווק דרכם את העסק.