כל מנהל עסק או גוף אחר הפועל בשירות הלקוחות חייב להיות עם היד על הדופק. משמעות הדבר בדיקת כל האלמנטים המרכיבים את העסק כולל השירות הסופי ללקוח המשתמש במוצר או בשירות המסופק על ידו. ניתן לבדוק רמת פעילות במספר דרכים ואחת מהן היא ביצוע סקר שביעות רצון אצל הלקוחות וכל הציבור. סקר כזה שנערך על בסיס קבוע יכול לספק תמונת מצב אחת מתוך כמה שנדרשות. קיימים סקרים שנעשים לעובדים ומהם ניתן לקבל נתונים אחרים ששופכים אור מזווית שונה. סקרים נעשים באמצעות טלפונים, במיילים, ובפנייה ישירה.
הלקוח
הלקוח שמביע את דעתו עושה זאת, לרוב, בכנות רבה ומתוך סיבות שונות. יש שמביעים את אהדתם למוצר או השירות, שמספקים כשלים קיימים, שמשווים אותם לאחרים קיימים. כל התשובות ניתנות בהתאם לשאלון מובנה שנבנה על פי פרמטרים חשובים ועל ידי מומחים. השאלות נכתבות בצורה ברורה ומאפשרות מתן תשובות מדויקות, יחסית. השאלות הן על נחיצות , טיב, איכות, השוואה למתחרים דומים, מחיר, כמות השימוש ועוד.
בחינת שאלות חשובות
מוצר מצליח הינו מוצר אשר יש בו צורך, יש לו ביקוש, ואשר מחירו נוח. קיימים מוצרים ושירותים אשר אינם משתנים לאורך השנים ואחרים אשר חייבים לצעוד עם הזמן, אחרת הם יפגרו מאחור, ובמקרים רבים, אף ייעלמו. סקר שביעות רצון נועד לבחון את כל השאלות החשובות הללו ונערך על פי צרכי העסק. הוא מיועד לפלח אוכלוסיה מגוונת או כזאת שעושה שימוש רב במוצר. וכן, מיועד לבדוק מידת התאמתו לאוכלוסיה חדשה, או לאזור חדש בו הוא אינו נמצא ועוד.
סקר עובדים
עובדים העונים על שאלון סקר שוק יכולים להצביע על כשלים מזווית השירות והטיפול בלקוח. הם אלו שנחשפים כל העת לצרכי הלקוחות, שומעים מהם על חוויות השימוש והשירות ויכולים להעביר תחושותיהם לסוקרים. מומחים מנתחים את התשובות ומספקים משוב למנהלי העסקים. ההמלצות כוללות דרכי שיפור לכשלים שונים, ובמקרים אחרים, חיזוק למצב קיים. מנהל עסק יכול להסתמך על תוצאות הסקר ולקבל החלטות אסטרטגיות שונות שישפרו את רמת הפעילות של העסק. התרומה של הסקרים השונים חשובה מאוד כמנוע צמיחה ובהיבטים חשובים אחרים.