לקיים עסק במדינת ישראל זה דבר לא קל. המסים מכבידים, ישנם מתחרים רבים, הלקוחות מתמקחים על המחירים, העסק לפעמים ריק ולא מייצר רווח, הציוד ואחזקת העסק יקרים ובכלל לא קל לשרוד את החודש. אז מה עושים שהמכירות בעסק לא גדולות והעסק מתחיל להפסיד? כמה עצות בהמשך.
מתייעצים עם יועץ כלכלי – כדי לבדוק מה אתם עושים לא נכון חשוב לעשות סדר בדברים: התייעצו עם רואה החשבון שלכם או עם יועץ כלכלי ואפילו עם מומחה מטעם הבנק שלכם כדי להבין האם אתם מוצאים תקציבים מיותרים במקומות שלא צריך. בדקו היכן ניתן לצמצם הוצאות והיכן כדאי להשקיע התקציב. יכול להיות שהפתרון למצב הכלכלי העגום של העסק שלכם נמצא בהוצאה מיותרת.
מתחילים לשווק את העסק – חשוב לבדוק מהם הדרכים לשיווק העסק. כיום לא חייבים להשקיע תקציב רב בפלטפורמות שיווקיות. מספיק להשקיע מספר שעות בשבוע בשיווק העסק דרך הפייסבוק העסקי שלכם, דרך האינסטגרם, הסנאפצ'ט ושאר הרשתות החברתיות, ואתם כבר יכולים להגדיל את מספר הפונים שלכם באתר האינטרנט. עוד חשוב להקים מועדון לקוחות פעיל, לדוור אותו פעם בשבוע, ולדאוג להגדלתו.
מארגנים מכירות ומבצעים מיוחדים – חשוב לארגן מידי פעם מכירות ומבצעים מיוחדים. יש לעקוב אחרי המצב של המתחרים ולעמוד בקצב. בדקו מתי חלים מבצעים ומכירות מיוחדות אצל המתחרים. נסו לעמוד בקצב ולהוזיל מחירים, אך יש לעשות זאת בצורה שהמכירות והמבצעים ישתלמו לכם. הודיעו על המבצעים והמכירות ללקוחות שלכם.
הלוואה לעסק – אם העסק שלכם נמצא במצב כלכלי שדורש הלוואה, חשוב לבדוק את האופציה של קבלת הלוואה לכל מטרה. כיום באמצעות חברות חוץ בנקאיות ניתן לקבל הלוואה לכל מטרה. חברות חוץ בנקאיות מקנות הלוואת לעסקים בכל סכום מבלי לפגוע במסגרת האשראי של הבנק. הלוואה מסוג זה יכולה לאושש את העסק, לעזור בקניית סחורה, בשיפוץ העסק, במסע פרסום שהעסק צריך ובכל השקעה למען פיתוח העסק. בדקו את כדאיות ההשקעה וקחו אותה אם היא טובה לפיתוח העסק.
חפשו יזם – אחת האופציות שישנן להגדלת המכירות היא חיפוש יזם שישקיע בעסק שלכם. כיום ניתן להגדיל מכירות על ידי מציאת יזם שישקיע בעסק שלכם. היזם יכול לסייע לכם להרחיב את העסק, להגדיל את מסע הפרסום, לקנות סחורה לעסק, לרכוש שלטים שיפרסמו את העסק ועוד. באמצעות גיוס יזם יהיה לכם קל יותר לפרסם ולהשקיע בעסק שלכם.