הטמעת big data מסייעת לחברות וארגונים להתמודד ולהתנהל ביעילות בשגרת היום יום ולדעת כיצד לשפר את ביצועי החברה ולהגדיל את הרווחיות שלה. שיפור רווחיות החברה ניתן לבצע בשתי דרכים, האתר היא – להתמקד בהגדלת מכירות החברה על ידי ייעוץ עסקי או מאמן אשר מיומן באימון בעלי עסקים ומנהלי מכירות, או בדרך החדשנית יותר על ידי הטמעת big data. בסופו של דבר, התמקדות בתחומים אלו, כלומר שיפור מכירות החברה והטמעת big data מגבירים את שביעות הרצון של הלקוחות בחברה.
המחויבות של חברות המעוניינות לבצע שימוש ב – big data
מגמת ה- big data מחייבת ארגונים וחברות להנהיג דפוסי חשיבה והתנהלות עסקיים שונים ממה שהכירו עד היום, בין אם מדובר על פיתוח מודלים חדשניים, התקנת מערכות מידע מתוחכמות לניהול מידע ולדעת כיצד לנתח דוחות בצורה נכונה ולהפיק מהן את המרב לטובת קידום ושיפור התהליכים העסקיים בארגון. כמו כן, על חברות לנצל את הגידול בהיקף המידע שלהם, הרי תפקיד ה big data לרכז במקום אחד את כל הנתונים שאותם הוא מושך ממערכות שונות בארגון כדוגמת CRM HR ועוד מיני מערכות שונות נוספות הקיימות בכל ארגון.
כמו כן, על חברת אלו להקים תשתית מידע ממוקדת ודינאמית שתוכל בקלות רבה למזג ולנהל את כל המידע הנמצא בארגון עצמו או מחוץ לארגון במהירות הרבה יותר גבוהה מאשר היה לפני כן, כך שניתן יהיה להפיק מהדוחות המתקבלים, שהם למעשה המידע על לקוחות או אוכלוסייה מסוימת יהיה רלוונטי ותואם לבקשת הארגון.
היתרונות של big data
הסביבה העסקית והתחרותית של היום דורשת מחברות רבות להימצא בקדמת הבמה ולא לנוח על זרי דפנה, שהרי כל עיכוב קטן יכול בקלות להשאיר את החברה מאחור ולתת למתחרים לעקוף אותה. לכן, על חברות למצוא דרכים יצירתיות חדשות כדי להגדיל את הרווחיות של הלקוחות הקיימים, כלומר לגרום להם לקנות יותר, אך בד בבד לשמר אותם וגם למשוך לקוחות חדשים ולשמר אותם היטב כלקוחות קבועים ולא כלקוחות מזדמנים.
לסיכום, ל big data יש יתרונות רבים, הרי הם מאפשרים לכל חברה לקבל דוחות וסטטיסטיקות נכונים וממוקדים ובכל לדעת מהם צרכי הלקוח ועד כמה שירות או מוצר מסוים הוא אטרקטיבי ורווחי עבור הארגון. אולם, לצד כל אלה חשוב להיעזר בתוכנות חדשניות שיאפשרו לקבל ממערכות אלו מידע מהימן לצד נוחות שימוש בהן.