אחד התהליכים החשובים ביותר שכמעט כל בית עסק עובר, בשלב כזה או אחר, זה שלב המיתוג. מדובר בשלב בו מנסים לקחת את העסק לכיוון מסוים וממתגים אותו באמצעות שימוש באלמנטים מסוימים. הרבה פעמים זה מתבצע באמצעות שינוי עיצוב לוגו , שינוי סלוגן, שימוש בצבעים או דברים אחרים.
חשוב להבהיר, מיתוג לעסק הוא לא דבר פשטני. כלומר, הוא לא מתבצע אך ורק על ידי שינוי לוגו או צבעים אלא הרבה מעבר לזה. שכן זה מתייחס לאלמנטים של פרסום, אלמנטים של חוויה, זה נכון לגבי החנות או המשרד עצמו, זה נכון לגבי נייר מכתבים וכל מסמך שיוצא מבית העסק, וכן זה נכון לגבי מודעות או דברים אחרים שקשורים לבית העסק כך או אחרת
המיתוג יכול להתבצע מסיבות שונות. למשל, אם העסק נכנס לשוק חדש, אם מדובר על עסק שרוצה לחדש את פניו ולהתרענן, אם העסק החל לעסוק בתחומים נוספים ורוצה להדגיש אותם, אם העסק חוגג שנת יובל או שנת מאה ורוצה להציג את פניו ללקוחות חדשים, ובמקרים פחות נעימים, אם העסק עובר משבר והוא מעוניין להתגבר עליו.
מה חשוב לדעת על מיתוג העסק
בשביל למתג את העסק בצורה נכונה, יש לאפיין אותו בצורה נכונה, צריך להבין איך עובד המיתוג, כלפי מי הוא מכוון ואיך הוא אמור להתבצע. כלומר, מי קהל היעד ואיך רוצים למתג את העסק כלפיו.
חשוב להבהיר, מיתוג עסק הוא תהליך שלוקח זמן, הוא דורש עבודה עם מעצבים עם ידע וניסיון גם בתחום בניית אתרים ואנשי שיווק ולאחר מכן יש לבצע את התהליך בפועל. לכן חשוב להשקיע זמן בתכנון וכמובן להקצות את התקציב המתאים בשביל שיהיה ניתן לבצע את המיתוג באופן אופטימאלי.