אם יש משהו שאפשר להגיד על התקופה שבה אנו חיים הוא שזהו זמן מצוין לפתח בו תחביבים, כיוון שהציוד המקצועי כמעט בכל תחום הולך ומתפתח מיום ליום, והשילוב עם הידע הרב הקיים באינטרנט בכל נושא הופכים את תהליך הלימוד לחוויה של ממש, עם הרבה יותר אפשרויות והפקת תוצאות מאי פעם. כך, אם אתם מעוניינים לפתח את תחביב הצילום והגעתם להחלטה לרכוש מצלמה דיגיטלית חדשה (שאינה מובנית כמובן בטלפון הסלולרי), חשוב להבין שישנם סוגים רבים ומגוונים של מצלמות – והשאלה המרכזית בתוך כל הסבך הזה היא מה אתם בעצם מחפשים?
וידיאו או סטילס
כל מי שהתנסה אפילו מעט במצלמות GO PRO למשל, יודע שיש הבדל עצום בין צילומי וידיאו לצילומי סטילס. אמנם רובן ככולן של המצלמות המקצועיות מתמחות בשני סוגי הצילום הללו, אך עדיין יש מצלמות שהמומחיות הייחודית שלהן היא דוקא באחת משתי הטכניקות הללו. לכן אם אתם מחפשים מצלמת וידיאו חשוב שתשימו לב האם יש לה מרכיבים מהותיים כמו סטבילייזר, המייצב את התמונה גם בתנועה ולמעשה מייתר את הצורך בחצובה, וכן ביצועים טובים בצילומי סלואו-מושן (או לכל הפחות מיקוד טוב גם בתנועה), ולעומת זאת אם אתם מתעניינים בצילומי סטילס, כדאי שתשאלו את עצמכם בראש ובראשונה האם אתם מייעדים את המצלמה לצילומי אנשים או נופים, וכן האם אתם מתכננים להשתמש בה גם בחושך, ועד כמה.
על חשיבותה של העדשה ובחירת הצמצם
חשוב לדעת שלא כל המצלמות מחייבות שימוש בחלקים שאיתם הן הגיעו לראשונה, ולמעשה יש לא מעט חברות המאפשרות פירוק של החלקים השונים בהן, והחלפתם באחר – כך שיתאים יותר לצרכים שלכם. לדוגמה, אחד המשתנים המהותיים ביותר בבחירת מצלמה לסטילס (ובהמשך לנאמר קודם), הוא השאלה מה אתם מתכוונים לצלם, סוגיה שקשורה באופן ישיר לסוג העדשה והצמצם שתבחרו: ככל שהצמצם יהיה רחב יותר למשל כך תוכלו לצלם יותר באור, ולעומת זאת אם תבחרו בעדשת פריים על פני עדשת זום, תצטרכו להתרחק ולהתקרב למושא הצילום באופן פיזי על מנת להשיג פוקוס או ריחוק. לכל סוג מצלמה היתרונות והחסרונות שלה, ולכן לא נכון לדרג אותן על פי איכות – אלא בראש ובראשונה על פי מידת ההתאמה לצרכים ולרצונו שלכם.