אחד המוטיבים החשובים ביותר בכלי רכב, חדשים וישנים, הוא ללא ספק הגיר שיש בו. אנחנו מכירים שני סוגי גירים עיקריים, גיר אוטומטי שמאפשר לנו לנהוג בצורה רציפה ללא עצירות וללא הפסקות (לכן גם קוראים לזה גיר רציף), וכן אנחנו מכירים כלי רכב שיש להם גיר ידני, גיר שדורש מאיתנו בכל פעם לחיצה על הקלאץ'.
יותר ויותר חברות רכב מפסיקות לייצר רכבים עם גיר ידני ועוברות לייצר אך ורק גיר רציף או גיר פלנטארי. מדובר בגיר אשר נעשה בו שימוש לצרכים רבים במערכות הינע שונות, בין אם מדובר בכלי רכב, מנועים, כלים הנדסיים ועוד. מדובר על יחידת תמסורת אשר נעשה בה שימושים שונים לצורך הנעה, וכל עוד יש מערכת חשמלית שמחוברת אליה, הרי שהגיר חייב להשתמש בה.
היתרון של גיר פלנטרי הוא, שניתן להעמיס עליו עומסים גבוהים מאוד בצורות שונות, ובכל זאת הוא יכול להתנהל בצורה יחסית חופשית, בוודאי ביחס לגירים אחרים. אנחנו יכולים לראות יחסים מאוד טובים של הפחתה לעומת גירים אחרים. לכן נהוג להשתמש בגירים אלו באפליקציות שונות, בין אם זה לצורך שינוי בהתאם לסוג הטמפרטורה, סוג העומס הצירי, שינוי החומר, ועוד.
כאמור, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מכונות וכלי רכב אשר משתמשים בגירים כאלה, מתוך הכרה שמדובר בגיר הרבה יותר טוב מגירים אחרים, הרבה יותר אופטימאלי לצרכים של המכשיר בו משתמשים. חשוב להדגיש, השימוש בגיר פלנטרי נעשה אך ורק בהתאמה למערכת שסביבו, ובהתאם לאופי השימוש במכשיר, לכן לא בכל מצב אפשר לעשות את זה.
> מידע נוסף בלינק http://www.l-tech.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=300315
כיום אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של חברות שמתמחות בתכנון ופיתוח של גירים כאלה, ייצורם לצורך צרכים שונים. אנחנו יכולים למצוא שימוש נרחב בגירים אלו לצרכים מגוונים כאמור, הן עבור תעשיית הרכב, תעשיות צבאיות, תעשיות של ייצור מכונות וכלים עבור מפעלים שונים ועוד. לפני שמחליטים באיזה גיר להשתמש ולצורך מה, חשוב מאוד לקבל את כל המידע הנדרש מאנשי מקצוע על מנת שנוכל לדעת כיצד לעשות שימוש נכון בגיר זה.