ספירת מלאי בעסק היא פעולה שיכולה להתקיים בכל שנה או בכל חודש: תלוי בסוג העסק, כאשר כיום ישנם בעלי עסקים שפעולה זאת נראית עבורם כמשימה בלתי אפשרית!
עם זאת חשוב לדעת כי באמצעות כמה וכמה כלים ותוכנות טובות, תוכלו לבצע את ספירת המלאי בקלות שתתקיים אפילו טוב יותר אם תדעו לתכנן את הזמן ואת הפעולה בצורה טובה.
אז כיצד מתמודדים עם ספירת מלאי? כמה טיפים בהמשך.
נשמו עמוק – לפני הכל חשוב לא לנהל את הספירה בלחץ לנשום עמוק ולהכין כי 'אם תרצו אין זו אגדה'. החליטו כי אתם מתחילים את ספירת המלאי כמה ימים לפני הגשת הדוחות, ונסו להכין תכנית לספירה יעילה.
מיון הפירטים – לפני ספירת המלאי מיינו את הפריטים ושימו כל פריט במקום. בכך תוכלו לגשת בצורה טובה יותר אל הפריטים השונים וגם ליהנות מסדר במחסן וברחבי העסק.
סיוע בדוחות – נסו להסתייע בדוחות מלאי שיקנו לכם אינדיקציה לגבי כמויות של סחורה בעסק שלכם. מערכת לניהול מלאי יכולה להפיק לכם דוחות מדויקים כך שלא תצטרכו לבצע את הספירה.
שימוש בקודנים – השתמשו בקודנים שיעזור לכם להבין מהו מספר הפריטים שלכם במידה ואתם משתמשים במספרי פריטים. קודנים ומספונים הם אמצעיים אשר יכולים להועיל לכם עד מאד.
הקצאת עובדים למשימה – בחרו כמה עובדים יעילים למשימה. ספירת מלאי יכולה להתבצע בצורה מהירה יותר אם תשתפו פעולה ותאצילו סמכויות ולכן שימוש בעובדים בשעות נוספות הינה משתלמת לביצוע המשימה.
תכנון לוחות זמנים – ארגנו את לוחות הזמנים שלכם כך שהם יתאימו לספירת המלאי. החליטו כי אתם מגיעים בשעות הבוקר המוקדמות לעבודה או עוזבים קצת יותר מאוחר כדי לסיים את הספירה.
מערכת לניהול מלאי – השתמשו במערכת לניהול מלאי. מערכות שונות לניהול העסק שפועלות על טכנולוגיית מתקדמות יסייעו לכם לבצע ספירת מלאי בצורה יעילה ובנכונה יותר. כבנוסף טכנולוגיות CRM והמבוססות על SAP וענן יקנו לכם בטחון וגיבוי בעת ביצוע הספירה.