אחת האמירות החשובות והנכונות היא, ידע הוא כוח ומי שמחזיק בידע יכול לצבור הרבה מאוד כוח ולעשות בו שימושים שונים שישרתו את המטרות שלו. לכן, בעלי עסקים בתחומים וגדלים שונים, תמיד ירצו לצבור בידיהם ידע שיוכל לעזור להתקדם ולהתפתח מבחינה עסקית ומבחינות אחרות.
אחת הדרכים להשיג ידע הוא באמצעות מודיעין עסקי. כלומר, לא רק להשיג או לייצר ידע על העסק שלהם אלא גם על המתחרים שלהם ועל השוק בכלל. בעל עסק שמצליח להשיג ולצבור ידע על המתחרים שלו, יכול לדעת מה הם יכולים לעשות, מה הם מתכננים, מה הכוונות שלהם וכן הלאה. כך הוא ידע להתכונן לדברים השונים ולפעול בהתאם, מבלי שהוא ימצא את עצמו מופתע. בדיוק כמו בשדה הקרב.
לפני שנסביר כיצד יוצרים מודיעין עסקי, הכוונה היא שהידע מושג בדרכים חוקיות. כלומר, אם אסור להשתמש באמצעים וכלים לא חוקיים, שכן אז הדבר עלול להיות פלילי, ולא רק שהמטרה לא תושג אלא היא עלולה לגבות מחיר יקר.
איך יוצרים מודיעין עסקי?
בשביל להשיג מודיעין עסקי נשתמש במשרד חקירות פרטיות אשר מעסיק אנשי מקצוע, חוקרים פרטיים מובילים, ומצד שני, יש לו כלים טכנולוגיים מתאימים בשביל לבצע מעקבים או דברים אחרים, במסגרת החוק, אשר יכולים להשיג מידע רלוונטי.
המודיעין יכול להיווצר בעזרת מפגשים, מעקבים מרחוק, שיחות, גיוס אנשים מתוך העסק ועוד. המודיעין יכול להיות על פרויקטים ותוכניות ספציפיות, גיוס עובדים, פיתוח וייצור מוצרים חדשים ועוד. למעשה על כל דבר אנחנו יכולים לייצר מודיעין עסקי, אשר בסופו של דבר יביא לתוצאות איכותיות בהתאם לצרכים שלנו. לאחר מכן, אנחנו נוכל להחליט כיצד להשתמש במידע באופן אמיתי ואיכותי.