אף אחד מאיתנו לא רוצה לחשוב על היום בו הוא יאלץ להתמודד עם מחלה קשה או פציעה ולהיעזר בשירותיו של מטפל צמוד. במקרה כזה, אתם לא יכולים להתחמק מהפעלת הביטוח הסיעודי שלכם. הביטוח הסיעודי נוצר על מנת לספק תמיכה ברגעים בהם אין לכם את היכולת לעבוד ולממן את עצמכם, כמו גם לטפל בעצמכם בצורה עצמאית. לכן זה הוא ביטוח חשוב במיוחד שיכול לשפר משמעותית את המצב שלכם, כאשר אתם חולים.
מה חשוב לדעת על תביעות ביטוח סיעודי?
רגע לפני שאתם מתחילים בתהליך תביעה לביטוח סיעודי חשוב להכיר את שלושת הפרמטרים הבאים על מנת להפוך את התהליך לעיל הרבה יותר:
- גובה הכיסוי הביטוחי – הסתכלו על החוזה של הביטוח הסיעודי שלכם על מנת להבין מה הוא גובה הכיסוי הביטוחי שקיים לכם. כך, תוכלו להתאים את גובה התביעה שלכם ולקבל בדיוק את מה שמגיע לכם על פי החוזה.
- השירותים הכלולים בביטוח – אילו טיפולים, שירותים רפואיים ומטפלים צמודים אתם יכולים לקבל במהלך התקופה בה אתם נמצאים במצב סיעודי. חשוב שתדעו זאת על מנת לקבוע בדיוק את הדרישות שלכם.
- תביעת זכויות שלכם – במקרה ואין לכם יכולת לבצע החלטות בעצמכם, חשוב ליצור ייפוי כוח מתמשך לאחד מקרובי המשפחה אשר אתם סומכים עליו. כך הוא יכול לתבוע בשם כמעט כל הזכויות שלכם ולשמור על המצב הבריאותי שלכם תקין ככל הניתן.
שומרים על הזכויות שלכם גם בעת צרה
הזכויות הרפואיות שלכם לא משתנות גם אם אתם נמצאים במצב סיעודי, אך הן בהחלט חייבות לעבור התאמה להידרדרות במצבכם. בדיוק מסיבה זו חשוב להפעיל את הביטוח הסיעודי באחריות, ובמיומנות על-מנת לקבל את כל הדרישות שלכם מחברת הביטוח מבלי שהם יביעו איזו שהיא התנגדות. אם אתם לא יודעים איך להתמודד ברמה המשפטית עם חברת הביטוח, כדאי להיעזר בעורך-דין מקצועי, בעל התמחות ספציפית לתחום זה, אשר יכול לספק לכם את כל התשובות וללוות אתכם לאורך התהליך. כך תוכלו למצות את כל הזכויות שלכם, גם אם הביטוח מביע התנגדות.