מהי משכורת של טייס ומה מרוויחים באמת?

המשכורת של טייס: כמה הם מרוויחים ומדוע זה כל כך מסקרן?

עולם הטיסה תמיד ריתק אותנו. לא מדובר רק באזורים הגבוהים, אלא גם בכסף שבינתיים עף לא פחות גבוה! אז מה באמת קורה עם המשכורת של טייסים? אם תמיד שאלתם את עצמכם מה קורה באוויר לקראת השעון יום עבודה של טייס, תשבו ותתחילו להתחבר למנועים כי אנחנו מתקרבים לרגע האמת!

מה באמת מרוויח טייס?

נתחיל בקצת פרטים טכניים! המשכורת של טייסים משתנה בהתאם למספר גורמים, כולל:

  • ניסיון: טייס עם כמה מאות שעות טיסה יוכל להרוויח פחות מטייס עם אלפי שעות.
  • סוג מטוס: טייסים המסיעים מטוסים קלים מרוויחים בדרך כלל פחות מטייסים של מטוסים מסחריים.
  • חברות תעופה: חברות תעופה בריאות כמו אל על או אייר פראנס עשויות להציע שכר גבוה יותר מאשר חברות לואו קוסט.
  • עבודה בלוח זמנים: טייסים שעובדים בשעות נוספות או טסים מסעות ארוכים מרוויחים יותר.

ועכשיו, לרגע המרגש: כמה הם באמת מרוויחים? בשנים האחרונות, טייסים בחברות תעופה מסחריות יכולים להרוויח בין 25,000 ל-250,000 ש"ח בשנה, אבל מדובר בשווי גובה ומשאבים ששווים זהב!

סוגי טיסות – ואיך זה משפיע על השכר?

טייסים יכולים לטוס במגוון סוגי טיסות, כל אחת מהן **מזמינה** יתירה בשכר. האם קיבלתם כבר ריח מתוק של כסף? אחד מהדברים המרתקים ביותר בשכר של טייסים זו העובדה שלא כולם טסים למקום אחד. יש כאלו שלהם טיסות פנים ויש אחרים המומחים בטיסות לחו"ל, וההפרש בשכר בין השניים הוא לא קטן!

מרתון של טיסות

כמו בכל מקצוע, ככל שטייס מסיים יותר טיסות, כך הוא גם מקבל יותר! זה מתחיל בטיסות קצובות של שעה, ממשיך לטיסות מרחק רחוק וכולל את ההכנסה המוגברת שכוללת תקופות חגים או חופשות.

שאלות ותשובות על טייסים משכורות

ש: האם טייסים באמת מרוויחים כמו שכולם חושבים?

ת: זה תלוי באיזה טייס מדובר, אבל בהחלט יש פוטנציאל להרוויח את הסכומים הגבוהים שציינתי.

ש: מה מייחד את טייסי חברות הלואו קוסט?

ת: מדובר בדרך כלל בשכר נמוך יותר, אך גמישות בלוח הזמנים וגישה לצעירים בזכות טיסות זולות.

ש: מרוויחים יותר מטייס או טייסת?

ת: לרוב, אין הבדל בהכנסות, אך באקלים הנוכחי יש עודפים לגברים במקצוע.

ולא נגמור כאן!

היתרונות הנלווים – לא רק כסף

בעולם הטיסה יש כמובן יתרונות נוספים. טייסים לא רק מרוויחים כסף – הם גם זוכים לחוויות מדהימות, כוללים את:

  • נסיעות: טייסים זוכים לטוס למקומות שונים ברחבי העולם, מה שפותח להם הזדמנויות חדשות.
  • לוגיסטיקה: כן, זה נשמע מתאושש, אבל טיסות קצרות לפעמים משאירות הרבה זמן פנוי!
  • צלילת החיים: עולם האוויר נותן טייסים תחושת חופש.
  • קשרים: שמוקפים באנשים שונים תמיד – לעיתים עלולים להיות קשרים שיכולים להפיק רווחים משמעותיים.

כיצד המשבר הפיננסי השפיע על השכר?

בשנים האחרונות התעשייה עברה משבר לא קטן. מקרים כמו הקורונה הכניסו את העולם לתסבוכים פיננסיים רבים והטייסים נאלצו להתמודד עם פיטורים וירידה בהכנסות. כנראה שעדיין לא ניתן להתעלם מהתופעה הזו, במיוחד בעידן שבו התיירות אט אט חוזרת וצריך לראות האם ההכנסות ישובו לרמות הקודמות. לפי הערכה, אנחנו בדרך הנכונה.

אז מה יהיה בעתיד?

ככל שמדובר בשכר, נראה כי השוק הולך ומתהדק. תעשיית הטיסה, שבדומה לארנבים לבנים, מתפתחת במהירות גבוהה, וברור לנו שהמשכורות בעתיד יישארו בהתאם לביקוש והיצע. מי שממתין ברקע הוא הכוח של התקדמות הטכנולוגיה והפרות דיגיטציה של תעשיות – זה ישפיע על השוק ועל השכר.

לסיום: טיסה או לא טיסה?

כשהכל נאמר ונכתב, השאלה נותרה – האם טייסים עושים את העבודה בשביל הכסף בלבד? בעולם זה לפעמים דורשים יותר מתגובה פשוטה של 'אוי, כמה כיף לטוס!' כמובן שטייסים צריכים להיות פה לכולם, בידיים בטוחות ובסיסיות. כל אחד מהם עם הבית והטיסה שלו, אך יחד עם זאת מה שנמצא באוויר הוא השכר שיגרום לנו להישאר ליד חלון המטוס – ולא רק עבור העונג! ממש אומרים: "כסף באוויר!"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *