מבחן מסכם במתמטיקה לכיתה ו תשע"ז: איך להתכונן?

מה מתרחש במבחן מסכם במתמטיקה כיתה ו תשע"ז?

אז ככה, התקרבנו לשיא הלימודים, וכולם מדברים על אותו מבחן מסכם במתמטיקה לכיתה ו. אתם יודעים, אותו מבחן שגורם לתלמידים להרגיש כמו בפסטיבל האימה, אבל בו בזמן יש בו גם את ההתרגשות של קרנבל! אז מה קורה במבחן הזה? ומה זה אומר לנו על העתיד של ילדינו? מתחילים עם כמה שאלה מעוררות מחשבה.

שאלות ששווה לשאול:

  • מה הסיכוי לתוצאה טובה באמת?
  • האם המורה מעדיפה גישה מחמירה או מתודולוגיות זורמות?
  • ואם לא נצליח, מה יקרה לעתיד שלנו?

ההכנה למבחן – מלחמה או הרפתקה?

הבחינה במתמטיקה היא קצת כמו קרב על גבעת קלאסיק: מחד, יש את הלחץ שבא עם הדירוג הגבוה, ומאידך בדיוק כמו בכל קרב, יש את כישורינו שנמדדים. ההכנה למבחן היא לא בדיוק טיול בשבילי פרחים – זהו תהליך שדורש מסירות ונחישות. לכן, איך נערכים למבחן? מהפנים ועד החוץ…

חוקי המשחק – מה טיפוסי במבחן?

הבחינה בדרך כלל מתמקדת בכמה תחומים מרכזיים: חיבור, חיסור, כפל וחילוק. עיקרי הידע שצריך להיות בידינו:

  • מי יודע לבצע חיבור פשוט בפחות משנייה?
  • איך מחלקים מספרים בצורה שלא תעלה על הדעת?
  • וזה לא נגמר כאן – הכפל בחוקי משחק שונים.

מה עושים עם הלחץ?

הלחץ במבחן יכול להיות מפחיד כמו הגיעו של ייצוג ציוני באמצע הזמן. איך מתמודדים עם הפחד הזה? התשובה היא: תרגול! תרגול! תרגול! התנסות בשאלות מבחן שוברות את המתח ומפיגות את החששות.

הכנה למבחן – שיטות פרקטיות

אוקי, מה עושים בזמן שכל מתמטיקאי בתודעה אתה? יש כמה טיפים שמומלץ לנסות:

  • חוק ה-20/80 – 20% מהמאמץ נותנים 80% מהתוצאה. מה זה אומר? כי שווה להפנות את הזמן שלנו לתחומים שדורשים יותר חזרה!
  • שימוש באינטרנט – אם הסברים של מלמדות הפכו לאתגר, יש המון אתרים שמסבירים את כל מה שצריך לדעת במתמטיקה
  • קבוצות לימוד – ולמה לא? יחד אפשר להתגבר על אתגרים!

איזו תוצאה שנרצה?

תוצאה טובה במבחן זו לא רק נייר המוכיח ידע. זה סימן לגישה חיובית למתמטיקה וליכולת לעבור כל מבחן שיבוא בעתיד. אולי אנחנו מדברים על בחינות בגיל גבוה יותר, אז למה לא לדאוג לתוצאה טובה כבר עכשיו?

המצב במבחן – מה מחכה באמת?

מבחן המסכם לא מבצע אפליה מתקנת – יש הבחנות ברורות בין התלמידים, ובעיקר בין אלה שהשקיעו לבין אלה שהעבירו את הזמן בלגלוש באינטרנט. אז עבור למבחן בידיעה שהתוצאה היא תוצר של מאמץ.

לא רק לדעת, אלא גם להבין!

יש את התלמידים שיכולים עוד לשנן את השאלות והפונקציות. אבל מה עם ההבנה? חשוב לא להסתפק בידע שטחי. הבנה עמוקה של המתודולוגיות תסייע מאוד במבחן!

מספרים – מה יפה בהם?

שימו לב למספרים שבוחרים להשתמש בהם. האם הם רלוונטיים לחיים היומיומיים? אם התלמיד יודע שיהיה לו ממשק עם מה שלמד, הוא בהחלט ירגיש את האפקט החיובי שזה נותן!

ומתי מקבלים את התוצאה?

אחרי שהגשנו את המבחן, השאלה מתחילה לדגדג. ⏳ כששואלים כמה זמן עבר מאז ההגשה, התשובה תמיד נראית כמו נצח. אבל כאשר התשובות מגיעות, ההתרגשות שוב עולה: האם הצלחנו? האם נפלה עלינו הברכה?

במה להתמקד בתשובות? ומה לעשות במידה ולא הצלחנו?

  • פידבק חזק – ללמוד מהשגיאות
  • לא להיכנס לדיכאון – כל כישלון הוא צעד קדימה
  • למצוא פתרון – אם יהיו קורסים באריח הידע המתקדמים!

לסיום – מתמטיקה לא צריכה להיות פולמוס!

כך, אחרי כל הכבישים הפתלתלים והמבחנים, מה נשאר לנו ביד? מתודולוגיות שמכוונות לא רק את המבחן, אלא גם את הדרך להצלחה בחיים. אם יש משהו ששווה לקחת מהמאמר הזה, זה שההצלחה במתמטיקה היא תוצאה של הבנה, התנסות והרבה סבלנות.

שאלות נפוצות:

  • מהו מרכיב ההצלחה במבחן?
  • האם כדאי להשקיע במורים פרטיים?
  • איך להתמודד עם פחד ממבחן?
  • מה לעשות בצוות הכנה?
  • האם ההצלחה במבחן נמשכת מעבר לבית הספר?

אז בפעם הבאה כשאתם מתכוננים למבחן מסכם במתמטיקה בכיתה ו, זכרו שהספר הוא רק התח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *