אילו תוצאות מגלים בדיקות מהירות גלישה של Okla?

בדיקת מהירות גלישה: האם אנחנו באמת רוצים לדעת?

יצאנו לדרך הרפתקנית כדי לבדוק את מהירות הגלישה שלנו עם אחד הכלים הפופולריים ביותר בתחום – Ookla! אתם יודעים, זה שבודק אם אנחנו מחוברים ל"ערבת האור" או שסתם מתמודדים עם כלבים רדומים ברשת הבין-לאומית. אבל רגע, למה זה כל כך חשוב לנו לדעת? קודם כל, לשם הועדה, אם אנחנו יודעים מה מהירות הגלישה שלנו, זה כמו לדעת אם אתם וודאי עובדים עם גזירות הגז או סתם דוחפים את האינטרנט שלכם לאחור בקצב של חילזון. אז איך זה עובד? בואו נ dive in!

למה לבדוק מהירות גלישה?

אז למה בעצם חשוב לבדוק את המהירות? יש לכך כמה סיבות סופר קלילות:

  • כדי לדעת אם קניתם באמת מהירות כמו שהבטיחו לכם! – פרסומות טוענות שאינטרנט פצצה במהירות של 100 מגהביט לשנייה שעושה חורלטוב? נחמד, אבל אולי זה רק דמיון.
  • לזהות בעיות ברשת – לפעמים פתאום אתם מרגישים ש"הסרטונים לא זזים", ואז ואוו, מלא חיות סמייליים על המסך. אם אתם בשיא אחת משאלות הגלישה, כדאי לבדוק.
  • לתעדף את השימושים שלכם – לחלק מהתוכנות והאפליקציות צריך לדעת בדיוק מה המהירות על מנת להפיק מהן את המיטב.

איך זה עובד? מה קורה ברקע!

המים מתמלאים בחבית כמוהם בודקים את מהירות האינטרנט שלכם! בכלל, כמו טכנאי בריאות, Ookla הוא כלי שמחשב את הזמן שלוקח לנתונים לנוע בין המחשב שלכם לשרת. כך הוא בוחן את מהירות ההורדה וההעלאה שלכם:

המשוואה הפשוטה הזו:

מהירות הורדה = שציין והעביר שצריך לסבול בשקוף
מהירות העלאה = לשלוח תמונה של החתול שלכם (בזמן!)

האם יש נוסחה לחיים טובים? רבותיי, התשובה היא לא! כי זה בדיוק כל מה שיש. Speedtest (שם הכינוי של Ookla) מודד את הדינמיקה של הכנות ב-3 שלבים: מהירות הורדה, מהירות העלאה וזמן השהיה. וחוץ מזה, טכנולוגיית ה-HTML5 מבטיחה שזה יקרה בקלילות.

מה ההבדל בין מהירות הורדה להעלאה?

שאלה מצוינת ששואלים כל הזמן! אז בואו נפשט את זה:

  • מהירות ההורדה: זה מהירות שדרכה אתם מורידים תכנים מהאינטרנט, כדוגמת קטעי וידאו, אפליקציות חדשות וכמובן קובץ האייקון של התמונה המשפחתית שלכם.
  • מהירות ההעלאה: ופה מתחילה הקישקשת, כי זו המהירות שדרכה אתם מעלים תכנים לאינטרנט, אם זה סרט של הגוף שלכם בכושר או תמונות של בני המשפחה לתוך ענן!

שאלות נפוצות – ודא שהפייבוריט שלך קיים!

כדי לעזור בעברית ולשדרג את ההבנה שלכם, ראיתי שחשוב לשאול כמה שאלות בסיסיות:

מתי כדאי לבצע בדיקות?

בדרך כלל, כדאי לבצע בדיקות כשהרשתות עמוסות, כמו בערבים או בימים של סופות רעמים! זה ייתן לכם מושג על יכולת האינטרנט בחיים האמיתיים.

איך לבחור את השרת הנכון לבדיקה?

בחרו אחד הקרוב אליכם. זה מתחם לפניכם!

מה המהירות המומלצת לגלישה נורמלית?

לרוב, מהירות של 25 מגהביט לשנייה מספיקה לגלישה, סטרימינג במלוא הדרו והקפצת סרטונים!

מה אם אני לא משיג את המהירות שאני אמור לקבל?

כדאי לבדוק את השימושים של מכשירים אחרים ברשת – עשויים להיות הסברים משעשעים.

האם יש אפליקציה לסלולרי לבדוק את המהירות?

כמובן! Ookla גם זמין על סמארטפון. פשוט בין אם על המחשב או על הנייד!

השלב הבא: לתפור את המסלול שלך!

אז סיימתם עם הבדיקה, קיבלתם תוצאות, וכאשר הבנתם מזה. לאן עכשיו? הנה באמת דיל קל: אם אתם לא מרוצים מהמוגל לדוגמא; תבררו את האפשרויות שלכם. זה כמו להיות במקום שבו אתם תופסים מ ע הכיסים!

סיכום: להיות חכמים עשרים פעמים!

עכשיו אתם יודעים את כל מה שאתם צריכים לדעת על בדיקת מהירות גלישה עם Ookla. קיבלתם את הרקע, את השאלות הנכונות ואת כל ההומור שזקוקים כדי לצלוח את המסלול של האינטרנט. זכרו, חכם הוא לא רק מזהה אלא גם נשאר מרוצה ויודע להלחם! אז לכו ותבררו עד כמה מהר אתם יכולים לגלוש ובאילו כיוונים כדאי להמשיך! בחירות חכמות, אנשים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *