מכתב בקשה להעלאת שכר: טיפים שיביאו תוצאות!

איך לכתוב מכתב בקשה להעלאת שכר שיעשה את העבודה! (ועשוי להפתיע את הבוס)

אז חברה, אחרי חודשים של עבודה קשה, של שבע כוסות קפה ביום וגלגלת כלשהי של מה לא בסדר בבית, אתם מתחילים להרגיש שהגיע הזמן לבקש העלאת שכר. יכול להיות שהפעם הבוס ייתן לכם את מה שמגיע לכם? או שיצטרף לקטגוריית "הדברים שאני פשוט לא יכול לבקש"? אז יצרנו עבורכם את המדריך המושלם שידריך אתכם צעד אחרי צעד במאבקכם לקבל את הכסף שהגיע לכם!

למה בכלל לבקש העלאת שכר?

יש כמה סיבות טוב שיגרמו לכם לבקש העלאת שכר. אם כל הזמן הזה השקעתם שעות נוספות, גייסתם לקוחות חדשים או שיפרתם את ביצועי הצוות שלכם, הגיע הזמן לשים את זה על השולחן. למה לתת את המיץ לגזרים אם אפשר גם לשדרג את החריצות שלכם? הנה כמה סיבות קלות לשיקול:

  • ניסיון וידע: אם צברתם נקודות זכות על כישורים חדשים, תודו שאתם שווים יותר.
  • מחירים בשוק: חפשו באינטרנט מה אנשים בתפקידים דומים מרוויחים. אין כמו סטטיסטיקות כדי להעז ולבקש!
  • השקעה עצמית: אם אתם לומדים משהו חדש – קורסים, סדנאות, תואר נוסף – אתם מאוד מומחים. הגיע הזמן לדרוש את מה שמגיע לכם!

איך לכתוב את המכתב המושלם?

עכשיו, אחרי שהבנתם למה אתם צריכים לדרוש יותר, הגיע הזמן לכתוב את המכתב. אל תפחדו להציג את עצמכם. אין דבר יותר גרוע מלראות את הבוס מסתכל על המכתב שלכם כמו שהוא עושה כשיש לו ספק לגבי מה שהוא אכל לארוחת ערב בשבוע שעבר. אז בואו נמנע מזה!

1. התחילו בסיכום קצר

כדי שלא תשעממו את הבוס, התחילו במשהו קצר – כמו סיכום של ההצלחה שלכם בתור עובדים. רגע, לא זה. אנחנו לא רוצים להשוות דוחות. קחו את התקופה ואתם טור של בונוסים או יישומים – אתם יכולים להתחיל ב"רצית לדעת מה דעתך לגבי העלאת שכר?"

2. הציגו את ההצלחות שלכם

כאן הזמן להציג את ההצלחות שלכם. אם יש לכם דוחות, גרפים או צילומי מסך שיכולים לתמוך בדברים, אל תהססו להוסיף אותם. לדוגמה:

  • הגברת מכירות ב-20% בשנה האחרונה
  • הלוואות סילוק בשלום ללקוחות
  • שירות לקוחות בטופ 5 של השוק

3. ציינו את המחירון בשוק

לא משנה מה חשבתם, המפתח כאן הוא המידע על המצב בשוק. הכנסו לגוגל והשקיעו כמה שעות בדיקת מה השוק מציע. אם אנשים בתפקידים דומים מרוויחים יותר כסף, מה הבעיה? פשוט תציינו את זה. "תשמעו, ככה מתנהל השוק." לא עלינו.

4. הסבירו מה זה נותן לכם ואת החברה

אז אתם רוצים שכר גבוה יותר. מעניין, נכון? אבל למה שהבוס שלכם יסכים לזה? בדיוק. כאן אתם מסבירים למה זה יעזור לכם ואולי גם לעסק. אם תשקלו מה זה ייתן לתהליך שלכם, תגידו שאם תתוגמלו טוב יותר, הסיכוי שתשקיעו עוד יותר בעסק עולה פלאים.

איך לגשת לשיחה?

כשהמכתב מוכן, התייצבו לשיחה בקור רוח ובחמימות. בלי גדולות, רק דברו ואל תתעצלו לברר מתי הבוס פנוי. לא תתחילו לריב אם הוא לוחם על הזמן – זה לא מלחמה, זה פגישה.

1. אמונה עצמית היא המפתח

אל תשכחו – אתם מייצגים את עצמכם, ואתם שווים את זה. אין להרגיש שברו, אין לקחת את זה אישית. אם יגידו לא, זה לא לומר שאין לכם יתרון. זה מה שנקרא ניהול לקריירה שלכם.

2. התנהגו בצורה לא מתוחה

שיחה על כסף יכולה להיות מתוחה. במקום להרגיש כמו בהצגה לא מוצלחת, נסו להרגיש נינוחים. בדרך כלל, דברו על נושאים נסתרים, כמו החתולים של הבוס או איזה סרט מטורף שראיתם לאחרונה.

מה קורה אם הבקשה נדחתה?

שאלות נוספות יהיו מעסיקות אתכם. מה עושים אם הבוס אומר לא? ובכן, שימו לב – אף פעם לא מדובר בסוף הדרך. אם לא בשנה הזו, אולי בשנה הבאה. בנוסף, תשאלו מה עליכם לעשות כדי ששכרכם יעלה בעתיד. זו הזדמנות ללמוד מה זה שווה.

  • האם יש משהו שאתם צריכים לשפר כדי לקבל את ההעלאה?
  • האם יש לכם פרויקטים שאתם יכולים כעת לקחת על עצמכם?
  • כיצד יכול הבוס לעזור לכם להשיג את המטרה הזו?

סודות טיפים נוספים

אז עד כמה שחשבתם שהמכתב שלכם בעניין הוא החשוב ביותר, אל תשכחו גם למה בוס לא יגיד לא. כאן עליכם לבוא מגובים בכל מה שאתם עושים.

  • שימו לב לשפת הגוף שלכם. היא מכילה המון.
  • אל תהיו סחטנים – טפלו בבקשה שלכם בצורה הופעה.
  • חייגו להציג את עצמכם גם במסגרת מערכת היחסים עם הבוס.

שאלות נפוצות:

  • האם כדאי לבקש העלאת שכר כשיש תחרות? – בהחלט! זה יכול דווקא לתמוך בכם.
  • איך יודעים שהבוס מרוצה? – אם הוא מחייך אחר שאתם מציינים את כל ההצלחות הקודמות, זה סימן טוב!
  • מה עושים אם הבוס לא אומר כלום? – חכו כמה ימים, אם הוא לא ניגש, פנו אליו.
  • איך להגיב אם הוא אומר "לא"? – זה בסדר! תשאלו מה אתם יכולים לעשות כדי להפוך את הבקשה לאפשרית.

בסופו של דבר, הגישה שלכם למכתב תכתיב את התוצאה. אם אתם מציגים עצמכם כשאפתנים ומקצועיים, יש סבירות גבוהה יותר שהבוס שלכם יקבל את הבקשה. ואם לא, תזכרו: העלאת שכר היא מסלול מתמשך, אז חפשו את המטרה שלכם ולכן תציעו מעדנות להביא את המעשה הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *