המדריך המלא איך לעבור לארצות הברית בקלות

"`html

מהם השלבים הכי מצחיקים בדרך למעבר לארצות הברית?

תמיד חשבתם על הגשמת החלום האמריקאי? יופי, גם אני – ולא רק כי המבורגרים שלהם חביבים עליי! אם אתם מתכוונים לעשות עלייה ל”אדמת האפשרויות הבלתי נגמרות”, אתם בטח רוצים לדעת מה זה אומר לגעת, או יותר נכון להיכנס, את הפעם הראשונה לשדה התעופה. אז תפסו מקום, כי הולך להיות מסע מצחיק ומעורר השראה – ואולי תזכו על הדרך בטיפים משפטיים ששווים זהב.

מרגע ההחלטה לסחיבת המזוודות – מה עושים עכשיו?

אז אחרי שצפיתם בלא מעט “סרטים אמריקאיים” (וכל פעם חשבתם שעכשיו אתם צריך זוג נעליים גבוהות) הגעתם להחלטה – אני עף/עפה לאמריקה! ועכשיו? קודם כל תתפרעו עם המזוודות, כי חופשות מהסוג הזה יש רק פעם בחיים! אבל רגע… קודם כל אתם צריכים לעבור את כל התהליך המשפטי, וזה לא פשוט כמו שהוא נשמע.

1. האם מסמכים משפטיים הם כמו גזר?

בהחלט, הם לא נראים טוב אבל הם צריכים להיות שם! במקרה שלכם, תצטרכו לדאוג לכל המידע הקשור לויזות, פטורים, וכל מיני דוקומנטים שעלולים לגרום לכם להרגיש כמו נציגים של ועדת כהונה. תעודת זהות, דרכון רלוונטי ואולי גם חוות דעת של טאבלטים מהשכונה – הדברים פשוטו כמשמעו!

2. מה עושים עם הויזה?

יש לכם שתי אפשרויות: אחת היא לנסות לנצח בלאס וגאס לדאוג לויזה (נחמד מאוד, אם תקראו לרופא שיברר האם זה אפשרי), והשנייה היא לגשת לשגרירות ולדחוף שם את כל המסמכים. כן, ברגע זה זו לא הבעיה הכי מצחיקה, אבל אם תתחילו לחשוב על זה כאילו אתם מבלים בחדר המתנה אצל רופא השיניים – זה יהיה סיפור שתרצו לספר לכל החברים!

מה מחכה לכם בצד השני של האוקיינוס?

אוקי, עברתם דרך השגרירות והשגתן את הויזה! עכשיו אתם מבינים שמהמחסום של נמל התעופה המפורסם של ניו יורק מתחיל הרגע האמיתי. מה מחכה שם? ובכן, יש כמה דילמות שיכולות לעלות:

  • שאלת הזמן: האם על אחת מאחיותיכם רצה לעשות יומולדת במקביל לנחיתה? תצטרכו לתזמן!
  • שאלת התקשרות: האם יש Wi-Fi בשדה התעופה? אם לא, תתכוננו לפער חברתי קיצוני.

ברוכים הבאים לבית הראשון שלכם באמריקה – איך מוצאים דירה?

כמו בכל סרט טוב, גם במעבר הזה אתם נשארים לעמוד מול קירות אבן וכל מיני דירות עם כתר מרגש. סביר להניח שתרצו למצוא מקום מגניב במחיר שפוי, אבל זכרו: כל דירה מגיעה עם הניחוחות והפנימו את זאת – ביטוש הריפוד זה לא סגנון אדריכלי.

1. האם המתווך שלכם הוא גאון?

אם לא, אולי תצטרכו לבדוק אם הוא לא שקרן על הדרך! תתחילו לדסקס, אתם מקצוענים לאחר כל כך הרבה שעות חתימה על מסמכים. ברגע שתהפכו למומחים, תוכלו למנף את העודף שלכם לדיון פילוסופי על קירות צבעוניים או מהי השיטה הכי טובה להוזיל מחיר.

2. מה חשוב כשמחפשים דירה?

  • סמיכות למקום עבודה: עבדו על כך שיש מקום די קרוב למקום העבודה שלכם – אין צורך להותיר מאחור את האוטובוסים המחוללים.
  • חברים: תצטרכו חברים מהר – בסוף כל החקירות יתבררו כאי נוחות.

ולסיום – מה הסיכוי שלכם לחיות כמו אמריקאי?

אם אתם חושבים על זה ככה, אם יש לכם הכל מסודר כמו שצריך, בשלב הזה אתם יכולים לעזוב את עצמכם ליבוא ולגרות כל סגנון מגניב שלא הגעתם אליו. זה הזמן להסתכל אל העתיד ולדעת שכביש ארוך מחכה לכם, אולי מלא במכשולים אבל עם סיכוי מצוין לצחוק… אז המון מזל, והשאירו קצת בידור לחיים – כי על כל סיוט יש פוטנציאל לפסקול!

שאלות ותשובות:

  • ש: מהו הזמן הטוב ביותר להגיש בקשה לויזה?
    ת: ככל שתקדימו, כך טוב יותר. כדאי להתחיל לפחות 3-6 חודשים לפני המעבר.
  • ש: האם דרוש לי תעודת יושר?
    ת: ייתכן, תלוי בסוג הויזה. שווה לבדוק!
  • ש: מה יקרה אם אני לא בטוח באיזה אזור לגור?
    ת: כדאי לנסות להתארח אצל חברים בעיר או לעשות טיול מגניב כדי להכיר את השכונות.
  • ש: איך מתמודדים עם געגועים?
    ת: מתקשרים, מסמסים, ויש גם פייסבוק! אל תתנו לגעגוע לחסום אתכם.
  • ש: איך מבינים את החוק האמריקאי?
    ת: תתחילו לקרוא – יש המון ספרים, ובינינו, זה גם מצחיק!

"`

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *