הדרכים האפקטיביות להסכם גירושין עם 3 ילדים

הסכם גירושין: כשיש שלושה ילדים, זה זמן לחשוב מחוץ לקופסה

הייתם חושבים שגירושין זה רק כמעט עולמות המשפט – לא? אז זהו, שלא. כשיש ילדים מעורבים, כל העסק הזה נהיה מורכב ומסובך יותר מסלט פירות עם יותר מדי סוגי פירות. כשאתם מתמודדים עם הסכם גירושין, במיוחד כאשר יש שלושה ילדים על הפרק, הבעיה לא רק נעוצה במה שחוקי, אלא גם במה שבאמת כדאי לעשות. כאן נכנסים לתמונה כמה כללים ודברים שלא תמצאו באף מדריך משפטי. תדמיינו שאתם רוכבים על רכבת שעושה חניות בכל התחנות – ואתם יודעים שרכבת ההגירושין היא לא מהסוג שרוצים להחמיץ!

מה לוקחים בחשבון? 5 דברים שחשובים בעת עריכת הסכם גירושין

כשההסכם שלכם ביד, אתם לא רק עם חתימה על דף – אתם מסדרים את החיים של שלושה ילדים בתוספת אתגרים רגשיים לא מעטים. אז מה באמת חשוב לקחת בחשבון לפני שמגיעים למצב שבו אתם חתומים על ההסכם?

  • צרכים של הילדים: זה הדגל האדום הראשון שאתם צריכים לראות. ילדים זקוקים להרגיש בטוחים ובטוחים בעצמם, אתם צריכים לדאוג שאין להם שום תחושה של חוסר יציבות.
  • מבנה זמני שהייה: אתם לא יכולים לשכוח מהזמן שהילדים יעבירו עם כל הורה. האם תשנה את התוכנית כל שבוע? או תנסו ליצור רוטציה קבועה?
  • כיצד תתמודד עם חגים וחופשות? מי ייקח את הילדים לים בפסח? מי יישאר בבית בשבת? יש לך את המוזיקה? תהיו מוכנים!
  • תקציב עבור הילדים: זה לא רק כסף לשוקולדים, אלא גם חינוך, בריאות, ותחביבים. חשבו על ההשקעה בעתיד!
  • מעבר דירה האם אפשר לשמר סביבת מגורים טובה? האם הילדים יוכלו להיכנס לבית חדש? זה מצב שלא תשכחו ממנו.

למה זה לא רק עורך דין?

שיהיה ברור – עורכי הדין הם לא המושיעים שלכם. הם שם כדי לעזור, אבל הם לא מגניבים מרצדו מכסף במקרה הזה. חשוב להבין שגם כשאתם פונים לעורכי דין בולטים ומצליחים, בסופו של דבר יש בידכם את הכוח לשמור על פרטי ההסכם. חשוב לעמוד על שלכם ולהקשיב לאזניים רגישות לבעיות ולעתים גם לרגשות שלכם ושל הילדים. האם אי פעם חשבתם על כך שגם אורנה מרגלית בחיפה יכולה למנוע ממכם קרב משפטי גדול, אם רק תבקשו?

שאלות שצריכות להדליק אצלכם מנורה

האם זה חיוני לערב מקצוענים?

תשובה בוערת, לא? בואו נגיד כך – זה יכול להיות מאוד מועיל, אולי אף הכרחי. כשיש ילדים על הפרק, אם המחלוקות נהיות מעורבות ברמה רגשית, זה יכול להחמיר את המצב. אז למה לא להביא איש מקצוע שיעזור לכם להבהיר נקודות מסוימות?

מה קורה אם ההסכם לא מתפקד?

ובכן, כאן מתחילות הבעיות. אם כל צד לא עומד בהסכם, ייתכן ותצטרכו לעבור הליך משפטי נוסף. ואל תשכחו שהילדים הם לא מטאטא – הם לא ייעלמו!”

דברים שחשוב להסכים עליהם – עם או בלי משפט

לסיום, לצד כל הטררם המשפטי, הדברים הקטנים והיומיומיים הם אלו שפוגעים בכל הסכם גירושין. זוכרים את הימים בהם דיברתם על חלום כלשהו? כן? אז הגיע הזמן להעביר את זה גם להסכם. אל תשכחו לכלול בו נקודות כמו:

  • מטלות יומיומיות: למי יש אחריות על מה בבית – האם האדם מסכים לנקות את החדר של הילד בכל שבוע?
  • זכויות תראי או שימוש ברכוש: מי נשאר עם הפלייסטיישן והכדורסל? אל תתכננו לפוצץ את הבית, אך עדיף להסדיר את הדברים מראש.
  • הסכמים יחד: להפעלת סופי שבוע משפחתיים ליד אפשר לוותר על פרטי הרכוש.
  • תפיסה של חיי משפחה: לפעמים זה כולל בינה רגשית, מפגשים משפחתיים ופעילויות עם הילדים. חשוב לשים את הילדים במרכז אך גם לרכך את היצר המתפרץ.

סיכום: כשזה מגיע לחיים אחרי הגירושין

אז מה עשינו כאן? ייצרנו הרבה רעיונות, שאלות ותשובות, ודנו בנקודות הכאב החשובות של כל הסכם גירושין עם ילדים. גירושין זה לא סיוט, אך אם אתם רוצים שהילדים שלכם ימשיכו לגדול עם אהבה, התמדה וכמה שפחות נזק, אתם חייבים לזכור להתרכז בנקודות החשובות. וכשהגירושין כבר מאחוריכם? אתם תרגישו כמו במגרש חניה גדול עם הרבה אפשרויות וקיבלתם סוף סוף את החופש! אז סגרו את הדלתות, המנעולים נשארים בפנים ואתם בדרך לדרך חדשה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *