עד איזה תאריך חייבים לשלם משכורת? כל התשובות כאן!

באיזה תאריך חייבים לשלם משכורת? כל מה שלא אמרו לכם על ענייני שכר!

כמה פעמים יצא לכם לשבת ולחשוב עד מתי יכול המעסיק לעכב את תשלום השכר שלכם? האם יש איזה חוק סמוי שאומר שניתן לשלם את המשכורת באיחור של חודשיים, ואילו אם אתם כבר תוהים, מה קורה אם המשכורת לא שולמה כלל? ברוכים הבאים לעולם המיוחד של חוקי השכר במשק. מוכנים לגלות את כל מה שמתחבא מאחורי התאריכים שמנחים את תחום השכר? תפסו כיסאות, ולפני שתשימו את אצבעותיכם על הכספומט, בואו נצא לדייט עם כל מה שקשור לתשלומים.

מהי החשיבות של תאריך תשלום השכר?

תאריך תשלום השכר הוא לא סתם עוד תאריך בלוח השנה. הוא מהווה נקודת תיאום בין המעסיק ועובדו. תאריך זה נותן לעובד את התחושה שהוא עובד במערכת מסודרת, והוא גם מתפקד כקנה מידה לתכנון הפיננסי האישי שלו. עובדים רבים מסודרים לפי התאריכים הללו, ומגייסים את הכספים על פי התאריכים החודשיים. מתי בפעם האחרונה קניתם משהו שחשבנו עליו חודש לפני שקיבלנו את השכר?

  • העובדים מתכננים את הוצאותיהם
  • האמון בין עובד למעסיק נשמר
  • מניעת בעיות פיננסיות מיותרות

מתי בדיוק משולם השכר בישראל?

לפי החוק בישראל, השכר חייב להיות משולם עד ה-9 לכל חודש, עבור העבודה שביצעו העובדים בחודש הקודם. אם יום ה-9 נופל על סוף שבוע או יום חג, המעסיק מחויב לשלם את השכר ביום העבודה האחרון שלפניו. פשוט, לא?

אוקי, אבל מה אם אני לא מקבל את השכר שלי?

שאלה מצוינת! אם לא קיבלתם את השכר בזמן, הייתם מוכנים לפעול? ראשית, חשוב לדעת שיש לכם זכויות! אתם יכולים לפנות למעסיק ולהתעקש על תשלום השכר. אם המעסיק לא משיב או מתמהמה, ניתן לפנות למשרד הרווחה או להיבדק עם עו"ד. נו, אני בטוח שחשבתם על מישהו שמקבל את השכר שלו בזמן, אז למה זה לא יקרה גם לכם?

מה קורה אם המשכורת לא משולמת?

אם אתם מרגישים שהמעסיק שלכם מתעכב על תשלום השכר שלכם או חלילה לא משלם אותו כלל, זה מצב לא נעים, נכון? רק על מנת לתת לכם את התמונה המלאה, קראו את הנקודות הבאות:

  • מעמדכם החוקי מתערער
  • מאפשר לכם לתבוע את המעסיק בפני בית הדין לעבודה
  • יכולים לקבל פיצוי על הזמן שהמתנתם

האם יש עונש למעסיקים שמפרים את החוק?

לא נעים להודות, אבל המעסיקים לא תמיד מקבלים את העונש המגיע להם. זה תלוי במעשה ובכוח העמידה של העובדים. לפעמים ייתכן שיתקבל קנס קטן, אך לא תמיד זה יהיה בהתאם למעשים הפוגעניים. במיוחד בעסקים קטנים, לעיתים המעסיקים לא מבינים את הסכנות שבחוק.

איך יודעים כמה משכורת להוציא בסוף החודש?

שאלה מעולה, האם חשבתם על התכנון הפיננסי שלכם? בכדי לדעת כמה להשקיע, לחסוך או להוציא, יש להשתדל לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  • כמה כסף מצפה להכנסות מהשכר?
  • מה ההוצאות הקבועות שאתם יודעים שיהיה לכם?
  • מה הסיכויים להוצאות לא צפויות?

טיפ מוזר: הכינו רשימה!

בדיוק כמו שתוכנית גיוס כישרונות היא חשובה לארגון, גם לכם חשוב מאוד לבנות תוכנית הוצאות. עליכם לדעת מהו הסכום שבעצם ייכנס מתאריך תשלום השכר, ולסדר את ההוצאות שלכם בהתאם. תאמינו לי, חגיגת קניות לא מתוכננת עלולה לעלות כסף! אז אולי יש מקום בצד למעט הומור ולחיות עם הכסף ביד?

למה כדאי שגם רגע לפני תשלום המשכורת לדפוק חשבון?

בין לבין, כדאי גם לבדוק את חשבון הבנק שלכם לקראת תאריך התשלום. לא הייתם רוצים לגלות שלפני שהם מפקידים את השכר שאינו קיים. כן, אני יודע שזה נשמע כמו סצנה מסרט קומדיה, אבל זה קורה! תבינו, תאריך תשלום השכר הוא מועד לחשבון נפש כלכלי.

טיפים על ניהול חיובי של תשלומים

והרי הכנתם רשימה. עומד עליכם לדעת:

  • לשאול את עצמכם כל סוף חודש – "איך אני משפר את החודש הבא?"
  • לעקוב אחרי הכנסות והוצאות שלכם בטבלאות או באפליקציות
  • לזכור שהמשכורת היא סכום שקל שאתם צריכים לקבל לאלתר!

מה ניתן לעשות אם השכר מתעכב?

נכנסת לתהליך של המתנה, ושכחתם שמדובר בנו? אם השקעתם בזמן ובמאמץ ותשאלו את עצמכם כיצד להמשיך בחיים, אז זה הזמן לשפר את הקיפות הפיננסית:

  • כשותף, באפשרותכם לתת פידבק למעסיקים שלכם
  • לברר את מצב החברה בצורת תובנות תודה!
  • להיות אנשי ליווי מקצועיים עם יתרון חברתי

סיכום שימו לב, כסף לא גדל על עצים!

מי אמר שמהות השכר היא קלה למימוש? כדאי לזכור היטב, התאריכים, ועד הסכום, יש לדבר עליהם עדיין. גם אם יש לכם מנהל חמוד, אל תשכחו לדרוש את המגיע לכם. לקראת תאריך התשלום, פנו זמן לתכנן את ההוצאות שלכם כהלכה, ותהיו מודעים אצל המסלול שלכם. מי יודע? ייתכן שלמגן שוקולד בשקלים יהיה ערך מוסף בשל עלויות ההשכלה!

אז מה קורה תקופת תשלום השכר שלכם? האם אתם בדרך לקנות לוטו חדש? תהיו זהירים, ותכננו לעצמכם ימים טובים יותר, נכון? עד שמנהל המשכורות לא ישב על המרפסת שלכם, אתם בכלל יכולים לעבור אל חדשות אחרות. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *