כמה משכורת מקבלים בטירונות? התשובה המפתיעה כאן!

ככה זה בטירונות: מה באמת מרוויחים בשירות הצבאי?

שירות צבאי הוא אירוע מכונן בחיים של כמעט כל צעיר בישראל. תקופה שבה חווים חבר'ה צעירים אתגרים גופניים, נפשיים וכלכליים. אבל השאלה שכולם שואלים היא – כמה כסף באמת אפשר להרוויח בזמן הטירונות? האם אנחנו מדברים על משכורת שיכולה לשנות מהקצה לקצה את המצב הכלכלי שלנו? והאם החיילים באמת יכולים להרשות לעצמם לצאת לארוחת ערב טובה אחרי אימון שלוש שעות ברציפות? בואו נצלול לעולם של השכר בטירונות ונגלה את המספרים מאחורי המדים.

מה משכורת החיילים בטירונות?

אז נתחיל בזה שבשירות הצבאי בישראל, משכורת החיילים אינה מתבססת על כישורים מקצועיים ובטח לא על ניסיון בעבודה. מדובר בכסף משמעותי שאינו נוגע לאף גורם חיצוני. נכון לעכשיו, משכורת החיילים בטירונות היא בסביבות 1,500-1,800 ש"ח לחודש, תלוי בדרגת החייל. מדובר בסכומים שמספיקים אולי לסושי עם חברה אחת בשבוע, אבל זה לא הרבה בהתחשב בכל מה שצריך להשקיע במדינת ישראל, נכון?

האם זה מספיק לחיי יום-יום?

האם הסכומים האלה מספיקים לחשבון שהילדים חייבים לשלם בשביל דיור? או אולי לקנייה של סיגריות מזוייפות ונשיקות מתוקות? תשובה חריפה, אבל לא כל כך פשוטה. כל אחד חי בצורה שונה. חלק יכול להרשות לעצמו לקנות את הבורקס על הבוקר; אחרים, במקרה הטוב, אוכלים את הלחם לארוחת ערב.

אז, אם ירדתם מהגדרות המדהימות של "לחיות טוב", תודו שזה לא בדיוק מצב שבו אפשר לשכוח מהעניינים הכספיים. אבל נראה שלחיילים יש דרכים יצירתיות בכדי להרגיש מחוברים לחיים האמיתיים, למשל:

  • להתארגן על קירות מחירים למוצרים שאפשר למצוא בחדר האוכל.
  • לשמור על קופת חיסכון מתוחכמת – כל שטר שיחד עם פיצוים הולך לסבתא.
  • לטפח קשרים עם חיילים מחלקים אחרים – צבא זה שלוחה של חשבוניות.

מה הפיצויים והטבות?

בישראל, ישנה מערכת פיצויים שמטרתה לאזן את הדיפרנציאל בין החיילים. החיילים שנהנים מתפקידים נחשבים כמו לוחמים או תפקידים רגישים יכולים לקבל תוספות שכר. פיצוי מענק שיקרא לכם "ותק" נלקח בחשבון – ככה בתיאוריה. אחרי שירות בן שלוש שנים, אם אתם יכולים לשרוד, תזכו לתמיכה כלכלית כזאת שתבקש מכם לשתף את חוויותיכם עם חיילי טירונות. הצלחה היא מטרה שאפשר להשיג בדרך יצירתית.

שאלות נפוצות על שכר חיילים בטירונות

1. האם כל החיילים מקבלים את אותה המשכורת?

לא בדיוק. ישנם הבדלים בדרגות ובתפקידים שיכולים להשפיע על השכר.

2. האם קיימות הטבות נוספות לחיילים?

כן, ישנן הטבות כמו מענקי לימודים ומסעדות צה"ליות, שיכולים לשדרג את החוויה.

3. האם חיילים צריכים לשלם מס על השכר שלהם?

לא, השכר של חיילים במעמד צבאי פטור ממס.

4. מה קורה עם פיצויים לאחר השירות?

חלק מהחיילים יכולים לקבל פיצויים ולתמוך במערכת חיים בכסף שנכנס לחשבון.

5. האם שירות בתפקידים מיוחדים יכול להגדיל את השכר?

בהחלט, שירות בתפקידים נחשבים יכול להניב תוספות שכר והטבות נוספות.

אז לאן כל הכסף הולך בעצם?

שאלת מיליון הדולר. האם רוב המשכורת הולכת על פיצה עם החבר'ה או שזה מקביל למשכנות כנגד חובות? אם נתחיל עם תשובות כמו בסדרות פופולריות, רוב החיילים מבלים את כספם בדברים שמרכיבים את החיים, כמו:

  • ערכות ניתוחין במוזיאון יקר.
  • פיצות עם קציצה עבה.
  • זמן רב בחדר כושר עם חברים.

והאם זה משתלם? בואו נגיד, זה סביר לשאול את עצמכם – האם הייתם יכולים לממן את התחביבים האלו בעבודה של 8-9 שעות ביום? באם תסכימו, נשמע שאתם בדרך הנכונה לממש את הפוטנציאל שלכם.

ולסיכום…

שירות צבאי בטירונות הוא אמנם לא משהו שנוקטים בו בהחלט בחשיבה על המצב הכלכלי, אלא הרבה יותר מתמקד בקשרים, חוויות משותפות ואתגרים אישיים – למרות שהשכר הוא נושא קרדינלי. כשהכל מתנהל תחת מערכת החינוך הצבאית, החיילים מגלים הרבה יותר מרק כסף – הם לומדים את האומנות להיות ישראלים. אז בפעם הבאה כשאתם תקועים בזמן טירונות, תזכרו – לא כל הזמן מדובר בכסף, אלא בחוויה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *