כמה מרוויח טייס אל על? הגילויים המפתיעים!

כמה מרוויח טייס אל על? גילוי הסודות והמספרים מאחורי העסקים בשמי הארץ

כשהמילה "טייס" נשמעת, אנחנו מדמיינים רומנטיקה של טיסות מעל העננים, פגישות עם מטוסים ומסעות בלתי נגמרים. אבל מה עם השכר? כן, כן, אנחנו יודעים, כסף לא קונה הכל. אבל הוא בהחלט קונה כמה דברים טובים, כמו שוקולד, דירות ואולי גם חופשה בחו"ל. אז כמה מרוויח טייס אל על? בואו נצלול לתוך המספרים ונגלה!

המדריך השלם לשכר של טייסים

ראשית, בואו נעשה סדר בדברים. שכר של טייס יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים: שנות ניסיון, סוג המטוס, ובואו לא נשכח את העניין של היעדים. אז בלבול? בואו נעשה סדר מסודר:

  • טייס מתחיל: טייס שעשה את השלב הראשון וקיבל את הרישיון שלו יכול להתחיל את דרכו סביב 15,000-20,000 ש"ח לחודש.
  • טייס בעל ניסיון: כמה שנים טובות מאחורי ההגאים תביאו אותנו לשכר של כ- 30,000-40,000 ש"ח בחודש.
  • קברניט טיסות ארוכות: כאן מגיעים למספרים שמנשקים את השמיים – כ- 50,000 ש"ח ואף יותר, תלוי במטוס ובמסלול הטיסות.

שאלות נפוצות שכנראה שאלתם את עצמכם

שאלה 1: למה השכר כל כך גבוה?

אז האמת היא, להיות טייס זה לא כמו לשחק ב-Simulator במחשב. מדובר בהכשרה נרחבת, השקעה כספית ומקצועיות שאין כמותה.

שאלה 2: מה ההוצאות שקשורות למקצוע?

  • הלימודים – דיברנו על השקעה לא קטנה; מדובר בעשרות אלפי ש"ח.
  • תחזוקת רישיון – צריך לעבור תסקירי בריאות ולהתעדכן בצורה מתמדת.
  • ביטוחים – לוקח לא מעט להחזיק את הביטוח הנדרש.

איך המצב בשמים?

אל על, חברת התעופה הלאומית של ישראל, ידועה במקצועיות שלה ובסטנדרטים הגבוהים. טייסים בחברה נהנים מתנאים שפתאום מרגישים כמו מסלול טיסה ששמים בו את המנועים על טס לאלף. ומשכורות? אנחנו מדברים על שכר שמשתלם מאוד, אם כי, צריך לקחת בחשבון גם שעות העבודה הארוכות והעומס הנפשי.

יותר מ-גנבים בשמי התעופה

בואו נודה בזה, יש משהו מאוד מיוחד בטיס. בין אם זו התחושה של טיסה בגובה, הארוחה שמאכילים אותך בשמיים (מישהו כאן אוהב את הפירה?), ובין אם זו האפשרות להראות לכולם את ה"נגר סביב השמש שלי". אבל, השכר לא מגיע לבד. לכל טייס יש את המובנים המיוחדים של תחושת התגמול כאשר הוא פוגש את הנוסעים שכבר מחכים לדקות הטיסה בקצה של המסלול.

האם הסכנות שוות את השכר?

אז רגע, האם הסכנות שוות את השכר? השאלה הזאת מעסיקה המון טייסים. העבודה מצריכה מהם להתמודד עם מצבים מורכבים ולמצוא פתרונות יצירתיים, ולכן הם נהנים מתגמול ראוי. לא מדובר רק בכסף, אלא גם ברגשות ובתחושות. בכל זאת, עובדים בשמי הארץ!

שאלה 3: מה קורה אם יש תאונה?

תאונות נחשבות לחוויה הקשה ביותר שניתן להיתקל בהן, ויש לזה השפעה עצומה על הקריירה של הטייס, וסיכוי לשקול לעבור למקצוע אחר.31

שאלה 4: מה ההכנה הנדרשת לטייסים?

כדי להיות טייס, יש צורך להחזיק בראיות רפואיות וניסיון טיסה של לפחות למעלה מ-1,500 שעות טיסה. המסלול לא קל, והדרך אינה קצרה.

לסיכום

אז כמה מרוויח טייס אל על? אמנם התשובה היא לא חד משמעית – זה תלוי בניסיון, סוג המטוס והמסלולים. עם זאת, בשימוש במילים פשוטות, מדובר בשכר שמזכיר טיסות חלל יותר מאשר טיסות גודל בינוני. כל טייס מבקש להשאיר את כל מה שקשור לעבודה על העמק המתעקש להצמיח. את המילה האחרונה? כי העבודה הייתה עדה לכל, וכשהשפתיים פוגשות את הדימוי, הם עשרות אלפי ש"ח בטוח שיספיקו לדייטים טובים! ואם גם אתם רוצים להיות טייסים, יש הזדמנות למפרגן – השמיים הם הגבול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *