ידועים בציבור כמה זמן – כל מה שצריך לדעת

ידועים בציבור – כמה זמן צריך כדי להיחשב לידועים בציבור?

אז מה זה בעצם ידועים בציבור? כולנו שמענו את המונח הזה, אבל מה באמת עומד מאחוריו? האם זה כמו זוגיות רגילה, או שיש כאן אלמנטים נוספים? לכל אחד מאיתנו יש את החבר שהגיד שהוא חי עם חברתו "שנה, וזו באמת הקטנה הכי טובה של החיים". ויש את הידיד ההוא שהביא את חברתו רק לארוחה של סבתא, ואמר "אהה, זה לא נחשב – אני רק הראיתי לה את ההוצאות של הספרים שלי". אז כמה זמן בעצם נדרש כדי להיחשב לידועים בציבור? בואו נתחיל לחקור!

מה זה בכלל "ידועים בציבור"? המדריך המילולי

ראשית, נתחיל עם ההגדרה: זוגות הנחשבים לידועים בציבור הם אותם אנשים החיים יחד כזוג רומנטי, אך לא נישאו כדת משה וישראל (ולא הכניסו את עצמם לתחום המוסדות הרשמיים). זה בשנת 1984, פסק הדין המפורסם "דב שלפשטיין נגד יאיר בן דוד" בא והראה לכולם שסביר שגם זוג שלא התחתן יכול להיחשב כמשפחה. לאחר מכן, קבע החוק שלנו סדרת דרישות לבחון את הקשר הזה, שהן:

  • מגורים משותפים: כן, החדרים התפוסים גם אם יש קרדיט באולימפוס… צריך לחיות יחד.
  • כושר רגשי: אהבה, חיבה, או סתם חיבור פיזי שמקשר אתכם.
  • חיים ביחד: זה אומר שצריך להיות גם ארוחות משותפות, לא סתם פאנזות בסופר.

האם הזמן קובע? בואו נגלה!

שאלת מיליון הדולר היא באמת: כמה זמן דרוש כדי להיחשב לידועים בציבור? אז אין ממש תשובה חד משמעית, כי судים לא תמיד יכולים לקבוע זמן מינימלי. בדרך כלל, אם אתם חיים ביחד לפחות שלוש השנים האחרונות, אתם עשויים לשקלל את עצמכם לידועים בציבור בעיניים משפטיות. אבל אל תחשבו ששלוש שנים יבטיחו לכם את הכרטיס להכרתכם; זה תלוי גם בסיטואציות ובנסיבות שאותן תביעו.

השאלות שמתרוצצות בראש – תראו את זה אחרת!

כדי לחדד את הידע שלכם בצורה קלילה יותר, כאן יש כמה שאלות ותשובות שיכולות לסייע בהבנה:

  • באיזו תקופה יש לחיות יחד כדי להיחשב זוג?
    נכון לעכשיו, בדרך כלל מדובר על מינימום של שלוש שנים.
  • מה אם אני מדריך ברוורס שנה עם אדם שבאמת עושה לי את זה?
    תנשמו. יש לסבירות על הקשר הרגשי וגם על המגורים.
  • האם ניתן להפוך לזוג ידועים בציבור אחרי כמה חודשים?
    כמובן, אבל זה יהיה מאתגר להוכיח את זה במידה ויתעורר צורך משפטי.
  • מה קורה אם אני מתגייס/ת לצבא בשנת ההיכרות?
    הצבא לא מפסיק את הספירה, כל עוד המגורים יחד נמשכים.
  • חוקי הרכוש – מה עם זה?
    אם אתם חיו יחד לפחות שלוש שנים, כל נכס שהושג יחד יכול להיות נתון למשפט.

מה קורה כשיש פירוד? אחרי התפוצצות הבועה

עכשיו בשלב הזה, דבר חשוב מאוד – מה קורה כשזוגיות נפסקת? זה לא כל כך נעים, ויש צורך לעשות סדנאות היכרות לעצמי במקרים האלה. אם זוג רוצה להפרד אך היה ידוע בציבור, קיימת אפשרות להגיש תביעה לחלוקת רכוש. במילים פשוטות, כל מה שהשגתם ביחד, ייתכן שצריך לבוא בשותפות. דמיינו את הסיטואציה הזו: הוא מכין אוכל שלה היא לא משיירת לא, אך עכשיו היא רוצה את החצי של הקוסקוס. כאן נכנסים החוקים לשיח – או כמו שכולנו יודעים, זה הולך להיות מלחמת אוהלים בין הסירים.

לעשות-ולא-לעשות כשזה מגיע לידועים בציבור

אנחנו בעצם בתפישת ידועים בציבור. אבל מה שנחמד בעולם הזה זה שיש כמה דברים שצריך לשים לב אליהם בזמן הקשר, אז בואו נתחיל בהנחיות!

  • שיהיה תיעוד: אם לא תתעדו את הרף שמייצג את הקשר (כמו תשלומים בנפרד או פתיחת חשבון משותף) זה קשה יותר להוכיח שאתם זוג משפטי.
  • בחינת עדים: כדאי לשמור על עדים שיהיו מוכנים לעזור במידה ותצטרכו להוכיח משהו.
  • תכנון לעתיד: אל תשכחו לחשוב על הצעד הבא, הצבא או הילדים – תכננו לגור בחדרים שהתחתנתם או תפקדו על כנה למשקל משותף.

כיצד להתנהל בהצלחה כידועים בציבור?

אוקי, אז בואו נסכם: לקשר הזה יש הרבה צדדים – זה צריך להיראות מושלם על הקולגה בעבודה שלכם, אך גם צריך להיות חכם מבחינה משפטית. בין אם אתם במערכת יחסים קצרת מועד ובין אם אתם בזוגיות ארוכה, חשוב לשים לב לכללי המשחק – כמו למשל, איזה נעליים אתם קונים אחד לשני, ואם אף אחד לא עשה חקירה על המדריך למערכת היחסים.

בעולם שאנו חיים בו, לא מספיק רק לחיות ביחד; יש צורך להראות שגם יש חיבור רגשי, השקעה ואחריות הדדית. אז עצה טובה: אולי כדאי שבשנתיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *