כל עסק, ארגון או חברה שרוצים לצמוח ולהתפתח בעידן בו אנו חיים חייב להשתלב בצורה כזו או אחרת באמצעים הדיגיטליים והתקשורתיים הקיימים בכדי להישאר בתודעת הציבור ולתפוס מקום בהעברת מסרים. כולנו מחוברים למדיות חברתיות, לקהילות, פורומים ואתרי אינטרנט. אחד הגופים המהותיים בהתפתחות וצמיחה של עסק וקידום מטרותיו העסקיות, החברתיות והכלכליות הוא משרד יחסי ציבור. הנה כמה מתפקידיו המרכזיים של משרד יחסי ציבור.
ניהול משברים תקשורתיים
פרסומים שליליים באמצעים דיגיטליים שונים יכולים לפגוע בכל עסק חי ונושם. למעשה, יש לא מעט עסקים שבנו את עצמם במשך שנים וברגע אחד קטן, הכל כמעט והתפורר להם מול העיניים. הדגש הוא על הכמעט משום שעסק שיודע להיעזר במשרד יחסי ציבור מקצועי בזמן יוצא מהמשבר ואפילו יוצא ממנו חזק ומלומד לעתיד. ניהול משברים תקשורתיים זה סוג של אמנות בה בעצם האדם שמלווה את הגוף העסקי מצד אחד מבצע מספר פעולות המסייעות למזער את הנזקים שנגרמו ומצד שני לוקח את המשבר כמו שהוא והופך אותו למשהו חיובי לטובת העסק.
איתור זירות השפעה תקשורתיות
ברגע שצוות מומחים מטעם משרד יחסי ציבור עושה מחקר מקיף, ניתן לזהות ולאתר את המקומות התקשורתיים בהם תהיה לנו השפעה גבוהה על ציבור תוך דגש על קהלי יעד ממוקדים. בעזרת שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ניתן לאסוף פרטי מידע מכלל הזירות התקשורתיות בישראל. לאחר מכן מעבדים, מסננים, חוקרים ומנתחים את המידע, בונים תמונת מצב קיימת וקובעים מטרות עתידיות.
ניהול זירות תקשורת
השירות כולל יצירת אסטרטגיה תקשורתית ממנה בעצם גוזרים את הפעילות של משרד יחסי הציבור אל מול הלקוח. היום יש ריבוי של ערוצי תקשורת, בעיקר דיגיטליים, ולכן עלינו לדעת איך לעצב את דעת הקהל אל מול מובילי דעה.