האם חייב לשלם כתובה? כל מה שצריך לדעת

האם חייבים לשלם כתובה? תשובות מפתיעות לשאלות הכי מביכות

כשהאמת מדברת בעד עצמה, אפשר להרגיש את הלחץ שולף את החשש הישר מהפה של החתן או המלכה של החתונה. ״מה לגבי הכתובה?״ טוען אחד מהצדדים, בזמן שהשני מחפש את הדרך הנכונה לברוח מהשאלה ממנה כולם מפחדים: האם חייבים לשלם כתובה או לא?

כתובה היא לא סתם מסמך חתונה שנוכו על ידי הרעיון המדובר של חברות קרובות. מדובר בהסכם משפטי, מלמעלה עד למטה, שנועד להבטיח שהזוג יהיה ממונה על כל ההתחייבויות והזכויות זה לזו, כולל את החובות הכספיים. לפני שכולנו מתחילים להתעורר ולשאול שאלות, להלן החדשות המהותיות:

שאלות ששואלים בדרך כלל על כתובה

  • שאלה 1: האם מותר לבטל כתובה?
  • שאלה 2: מה קורה אם בן הזוג לא משלם כתובה?
  • שאלה 3: מה ההליך החוקי במקרה של תשלום כתובה?
  • שאלה 4: האם יש הבדל בין כתובה לדמי מזונות?
  • שאלה 5: האם יש סמכות לבית הדין לדון בעניינים של כתובה?

למה בכלל יש כתובה?

אז בואו נתחיל בשאלה החביבה עלינו: מדוע בכלל יש כתובה? ובכן, הכתובה היא כמו ההבטחה של חתן לעתיד להכין ארוחת ערב פעם בשבוע. מדובר בהתחייבות אמיתית, המציבה את הבסיס להקשר הזוגי ולא רק לרגעים מתוקים אלא גם בימים קשים, כי כמו שכולנו יודעים, החיים הם לא תמיד טילון שוקולד.

הכתובה גם מונעת חיכוכים מיותרים בין הצדדים, ומוודאת שלצד המפסיד (תסלחו לי לרגע על הביטוי) יהיה משהו להתנחם בו. אפשר לומר שהכתובה היא הכרטיס להרגשה חשובה: כשחיים יחד, העקרונות של צד אחד לא נשמרים רק בשיחות בוקר של קפה.

האם יש עונש על אי תשלום? ומה זה אומר בעצם?

ועכשיו בואו נגיע ללב העניין. מה קורה כשחתן מסרב לשלם את הכתובה? האם הוא סופר משהו נורא? השוק לא מתמוטט, אך בהחלט נפתחת יריית חימום דיון של `חובות` ושלבלתי מתבקש.

פסקי הדין מצביעים על כך שהדבר ייתכן להביא את המקרה לבית הדין וזה לא יכול להסתיים בפרעו. חוב הוא جیسے חוצן מהכנסת אשר אותו יש לשלם. בתקופות משבריות (היי, האם יש דבר כזה?) אפשר לטעון לחסרי תקווה, ואולם עקרונית, החוב בעל מעמד. לכן, אם מסתכם חייו נחתם גבוה בכמה מזומנים – עורך דין מעולה מאוד חשוב כאן.

כתובה vs. מזונות – מה ההבדל?

ובאמת, יש הבדל. הכתובה מקנה התחייבות שכלולה מעצם החתונה, ואילו המזונות הם כמו הסופרמרקט של-החובות – הידועים כשולם המלוכה. כדי לעשות סדר בבלגן, תוכלו לשים לב שהכתובה קשורה יותר להוצאות גידול ילדים, כמו קניות בשוק, בעוד המזונות עוסקים בצרכים יום-יומיים.

מהו ההליך המשפטי שיכול להתרחש?

האם אנחנו מכירים את המונח "בית הדין"? זהו המוסד שבו כל צד יכול להביא את העדים, והעדות הזו תורמת להבהרת החובות של בני הזוג.

כדי להמתיק את הפינה הזאת, “הגבר” או “האישה” שיגישו באיזשהו אופן תביעה, והאישה הזקוקה לכך תגיע עם ראיות, הצהרות וכו'. הצד השני, כמובן, יפעיל את כלי ההגנה שלו. נשמע מסובך? כן, אבל יש עבירות אותן לא היה צריך לקחת לתשומת לב.

שאלות קלות עם תשובות מסובכות

  • שאלה: האם תמיד צריך לשלם כתובה?
  • תשובה: באופן עקרוני כן, אבל יש מקרים יוצאים מן הכלל.
  • שאלה: האם כתובה נחשבת לחוב שחייבים לשלם?
  • תשובה: בהחלט, וכל חוב כזה יכול להוביל לעוגמת נפש!
  • שאלה: האם ניתן לכנס גישור לפני שנכנסים לבית הדין?
  • תשובה: בטח! פתרון חכם לפני המתן של עצבנות מיותרת.

סיכום – מה לקחנו מהשיחה הזו?

כל מה שקשור לכתובה הוא לא משחק. מדובר בעסקה רצינית שמבטיחה שלא יהיה בלאגן נפשי בעתיד. לכן, כשנכנסים בהסכם המוזכר, חשוב לדעת מה עשויים להיות היבטים חוקיים, איך הם יכולים להשפיע עלייך, ולאן אתה שואף מכאן.

והכי חשוב – תמיד יש מקום להומור במי שנמצא במצב לחוץ, אז אל תשכח לשמור על חיוך ולבקש עזרה על כל דבר שצריך. אה, ואם לשאול בעצמך – מה אמיץ, השאלה היא האם תדע מה לעשות עם זה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *