מלקט שופרסל: מה באמת נמצא מתחת למכסה המנוע של השכר?
שוק העבודה הישראלי נמצא בתהליך מתמיד של שינוי והתפתחות, וגם התחום של מלקטי שופרסל לא פוסח על הטלטלות הללו. אם פעם מלקט שמו את ידיהם על אחד בשקית ב-Personal Shopper, כיום המצב שונה לחלוטין. בואו נצלול לתוך העומק של השכר ותנאי העבודה של מלקטי השופרסל, ונדע מה באמת הקשיים והיתרונות שמגיעים עם התפקיד הזה.
מהו תפקיד המלקט בשופרסל?
אז לפני שנתקדם לשאלה הכאובה של כמה הם מרוויחים, נסביר רגע מה בדיוק עושה מלקט שופרסל. אז ככה:
- המלקט מתפקד כעוזר אישי של לקוחות שמבצעים הזמנות אונליין.
- עליו לאסוף מוצרים ממדפי החנות ולארוז אותם בשקיות מוכנות ללקוחות.
- דרושה מיומנות וזריזות – אם אתה לא בקטע של ריצה בין מדפים, זה לא התפקיד בשבילך.
- כמו כן, הוא צריך להיות בעל ידע במוצרים כדי לעזור ללקוחות לבחור בין המותגים השונים.
וכמובן, יש גם פן "מאחורי הקלעים" – כמו לבדוק אם המוצרים במלאי ואם יש חלופות טובות.
מכונת החישובים: כמה מרוויח מלקט שופרסל?
עכשיו לשאלה הכואבת: מה השכר של מלקטי שופרסל? על פי הערכות, השכר ההתחלתי עומד על מינימום בד"כ, אך ישנו פוטנציאל להעלאות שכר לפי ותק וביצועים. לא ממש הכסף הגדול, אבל:
- תוספת על שעות נוספות,
- בונוסים על ביצועים גבוהים,
- ואפילו הסכמים עם קבוצות עובדים המובילים לשכר גבוה יותר.
מה שלא יהיה, חשוב לזכור – החיים לא תמיד פשוטים, והמציאות בשטח יכולה להיות מאתגרת יותר ממה שזה נשמע. אפשר לרכוש ניסיונות חיים, אבל תמיד בתנאים מסוימים!
אז מהו השכר הממוצע באמת?
ובכן, כאן זה מתחיל להיות מעניין. ישנם המון נתונים על השכר, אבל קשה לדעת מה באמת נכנס לכיס בסוף החודש. רבים מדברים על ממוצע של כ-6,500 ש"ח בחודש, אבל זה יכול להשתנות מאוד – גם לפי שעות העבודה וגם לפי המכירות שעושה המלקט.
שאלות ותשובות:
- האם מלקטי שופרסל מקבלים בונוסים?
כן, בתנאים מסוימים יש בונוסים עבור ביצועים גבוהים. - האם יש אפשרות להתקדם באירגון?
בהחלט, מלקטים שעובדים היטב יכולים להתקדם לתפקידים ניהוליים בכוח. - האם יש הכנה לפני הכניסה לתפקיד?
בוודאי, שופרסל מספקת הכשרה למלקטים – ואין צורך לבוא עם ניסיון קודם. - איך מתמודדים עם כמויות העבודה?
כמו בכל עבודה – הארגון והיכולת לנהל את הזמן הם קריטיים. - האם שכר המלקטים גבוה משאר העבודה בשדה?
זה תלוי במיקום, בשעות העבודה ובאופי המלאכה.
הממשק בין מלקטים ללקוחות: הדינמיקה של מאפשרי מכירה
אפשר לאמר שדווקא הדינמיקה עם הלקוחות עושה את ההבדל הגדול. כאן המלקט צריך להיות לא רק אוסף מוצרים, אלא גם אמן משפטים. לקוח שמקבל שירות טוב לא יתנגד לשלם עוד כמה שקלים. איך זה קורה? שירות לקוחות מעולה לוקח את המלקט מעבר למכונת אספקת מוצרים.
- בידוד מטעות של לקוחות – לדעת לנחש מה הם מחפשים.
- סובלנות רבה לעיתים לא סבירות, לאלו שהשאלה "איפה הכוסות?" עולה מהם.
- יכולת לארוז בשקיות בצורה אסתטית – כי ככה לא רוצים למכור מוצר ולא לייבש את מרק הדגים!
סיכוי ובמזל: העתיד של המקצוע
לסיום, בשורות המלקטים שופרסל יש מקום לתזוזה. השוק מגיב לצרכים המשתנים של לקוחות, ואם מלקטים ישכילו להתמודד עם השינויים הללו – הם ימצאו את עצמם מתפתחים יחד עם הארגון.
כמובן, מדובר גם בקור רוח והתמדה, וגם לרגעים קשים להתעורר בבוקר מוקדם – אבל אם בפנים יש רוח של חדשנות ושירות לקוחות, זה בהחלט יכול להיות מקום עבודה עם יתרונות לא מעטים.
בסמים שבינינו – יש לסודות והפתעות בכל פינה, ועם עבודה קשה תוכלו גם אתם להרגיש שהמוזיקה באוויר – זו החוויה של מלקט שופרסל!