טרמפולינה לחצר
בשנים האחרונות הורים רבים מודאגים מישיבה ממושכת של ילדיהם אל מול מסכי המחשב והטלוויזיה ומחפשים דרך אחרת להעסיק אותם. טרמפולינה לחצר, מיובאת ומיוצרת בסין, היא פתרון המשלב עיסוק בשטח הפתוח שלא בישיבה ופעילות משולבת של הורים וילדים. פעילות זו אהובה ומתאימה לכולם מקטן ועד גדול.

שיפור היכולות הספורטיביות של הילד

קנית טרמפולינה לילדיכם תשמח אותם מאוד, הוא מהווה פעילות ספורט בריאה התורמת לגוף כמו גם מרגיעה את הילד וברגע שמתחילים פשוט אי אפשר להפסיק לקפוץ. קפיצה על טרמפולינה תורמת ומשפרת כמה היבטים כמו שיווי משקל ויציבות, קצב ועיתוי. ספורטאים רבים: כדורגלנים, גולשים, צוללנים ומתעמלים משתמשים באימוני טרמפולינה לשיפור היכולות המוטוריות שלהם. ילדים בעלי ידע טוב בקפיצה על טרמפולינה נמצאים בסיכון נמוך יותר להיפצע בפעילויות אחרות כגון רכיבה על אופניים או סקי. שיפור הקואורדינציה וכושר האיזון והם מיומנים יותר בהימנעות מנפילות. טרמפולינה תורמת להצלחה בהישגים, מביאה להתרוממות רוח והגברת הביטחון העצמי של הילד.

שיפור הישגים בלימודים

הדעה הרווחת במוסדות החינוך היא כי הטרמפולינה יכולה להשפיע על הצלחת הילד בלימודים. שיפור השליטה והתאום על השרירים  משפרת את יכולת ההבנה והלימוד. יכולת אלה תלויות זו בזו ומשתפרות בד בבד. השפעת פעילות הטרמפולינה על היכולת הלימודית מודגשת עוד יותר בילדים בעלי לקויות למידה. בארה"ב אחד מבתי הספר לילדים אוטיסטים רכש טרמפולינות וכלל אותם בתוכנית הלימודים לאחר שבמחקרים הוכח כי היא משפרת את יכולת הריכוז ותורמת בהרגעתם.

ומה לגבי מבוגרים?

  • ניקוי רעלים וחיזוק כושר הלב. בזמן קפיצה בטרמפולינה כוח הכבידה מפעיל לחץ על הרעלים לצאת מגופנו. בזמן השהייה באוויר קיים לחץ נמוך המאפשר חדירה של חומרים מזינים לתאים.
  • הקטנת הסיכוי למחלות לב- יישור הרגלים בזמן הקפיצה מסייע ללב בהזרמת הדם לגוף ומקטינה את הלחץ עליו. הגברת הדופק מחזקת את שריר הלב. רמת החמצן ופעילות הלב בזמן קפיצה בטרמפולינה גבוהות מבריצה.
  • חילוף חומרים – קפיצה על טרמפולינה מסייעת בחילוף החומרים וביכולת הגוף לשרוף קלוריות ביעילות.
  • אימון בקפיצה על טרמפולינה יוצר מינימום לחץ על המפרקים ומונע פציעות ושחיקה בניגוד לענפי ספורט אחרים כמו ריצה או כדורגל.
  • שיפור צפיפות העצם – ההתמודדות עם הדף הקפיצה ללא לחץ ונזק למפרקים והחזרה על לחץ קל על העצמות תורמת להתחזקות העצמות.
  • הפגת מתחים – קפיצה בטרמפולינה מסייעת בהתמודדות עם דיכאון, חרדה ומתח על ידי הגדלת כמות האנדורפינים המשוחררים בזמן הקפיצה מן המוח. קפיצה בדפוס חוזר מרגיעה, משפרת את איכות השינה ומגבירה את זרימת החמצן בגוף.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *