פריצת דיסק
עמוד השדרה שלנו בנוי מחוליות רבות, ביניהן ישנה רקמת סחוס או דיסק. לפעמים, בעקבות תאונה או מחלה, או בעקבות שינויים ניווניים שמופיעים עם הגיל, עלולים להופיע פגיעות שונות בדיסק שבין החוליות. פריצת דיסק הינו מצב שבו הדיסק שבין החוליות בגב – משתטח, ויוצא ובולט מהמקום בו הוא אמור להיות בין החוליות.

מצב זה גורם לכאבי גב קשים וחשוב לדעת כיצד לטפל בתופעה מבלי להסב כאב מיותר לחולה.

מהם הסימנים לפריצת דיסק?

הסימפטומים שמופיעים במקרה של פריצת דיסק הינם מגוונים ושונים:

  • כאבי גב חריפים, לעיתים הכאב מקרין גם לכוון הרגל, לרוב בירך האחורית או בצדי הרגליים. הכאב מתגבר בזמן מאמץ.
  • תחושת נימול ברגליים.
  • כאשר פריצת הדיסק היא באזור הצוואר הכאב עשוי להקרין לאזור הפנים, כאבי ראש, כתף, הירדמות במרפק ובאצבעות הידיים.
  • תחושת קור בגב התחתון וברגליים.
  • היחלשות או אפילו איבוד רפלקס הברך או של גיד ה אכילס.
  • הגבלה בתנועה.

מה גורם לפריצת הדיסק?

  • כאשר ישנו עומס יתר על הגב או כאשר היציבה לא נכונה.
  • ישיבה ממושכת או חוסר תנועה.
  • מחלות כמו אוסטאופורוזיס או של רקמות החיבור.
  • טראומה שנגרמה בעקבות נפילה או חבלה שגרמה לפגיעה ישירה או לדלקת בדיסק.
  • מתח שרירים גבוה בגב שגרם לעומס מוגבר ולאיבוד הקשת בגב.
  • בעיה באספקת הדם לאזור של עמוד השדרה.

כיצד ניתן למנוע פריצת דיסק?

כדי למנוע פריצות דיסק, יש להפחית לחץ מהגב התחתון ולחץ בין חולייתי.

איך עושים את זה?

  • יש ליזום הפוגות בישיבה ממושכת. לקום ולשחרר את החוליות שבגב. ניתן לעשות זאת באמצעות סיבובים של האגן או על ידי שכיבה על הגב ומתיחת הברכיים לכוון החזה. זה עשוי גם להקל כאשר כבר קיימת פריצת דיסק בגב התחתון.
  • להניח הדום מתחת לכפות הרגליים. לעיתים ישיבה באופן שהרגליים לא מונחות כראוי על הרצפה, נוצר עומס רב על עמוד השדרה.
  • חיזוק שרירי הבטן, כאשר שרירי הבטן חזקים, זה יוצר קונטרה ופיצוי לשרירי הגב.

האוסטאופתיה מציעה דרך יעילה וטיפול אפקטיבי לפריצות דיסק. מומלץ לעשות זאת בהקדם האפשרי על מנת למנוע סבל מיותר. חולים רבים שנושעו ע"י טיפול כזה מעידים שזהו הטיפול שעזר להם יותר מכל. אז למה לסבול כשיש פתרון?

One Response to מה זה פריצת דיסק?
  1. שיטת ההיפוך-הפתרון הטוב ביותר לשחרר את הלחץ בין החוליות


[top]

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *