העולם שלנו מתקדם בצעדי ענק כאשר כל העת אנו מתבשרים על חידושים ופיתוחים בנושאים רבים. חידושים רבים זוכים לראות אור רק לאחר שהם עברו מחקרים יסודיים בקרב קהל צרכנים או קהל יעד ספציפי כאשר מוכח מעבר לכל ספק כי אכן מדובר במוצר או בפיתוח יעיל ואפקטיבי שיתרום למען איכות החיים או למען יעילות בתהליכי עבודה שונים, בתעשייה וכדומה.

שאלת השאלות היא כמובן, איך מאתרים את אותה קבוצת מחקר? או נשאל את השאלה באופן אחר, איך נדע אם אנו דרושים למחקר שבתשלום, כלומר, בנוסף למחקר נוכל ליהנות גם מתשלום?

את מי מחפשים למחקרים?

כמעט כל אחד מאתנו יכול למצוא את עצמו מתאים להשתתפות במחקרים. מחקרים נעשים בכל התחומים. אם זה בקרב נוסעי התחבורה הציבורית המוצאים את עצמם לעיתים במהלך הנסיעה, נענים לשאלות של סוקרים מטעם חברת הנסיעות. קיימים גם כן מחקרים רבים בנושאים של הרגלי צריכה בתחום מוצרי המזון, חומרי הניקוי, בתחום התקשורת, האינטרנט ועוד, כאשר המטרה של כל אותם סוקרים היא כמובן לסייע לחברה אשר מטעמה נערך הסקר, לשפר ולשדרג את השירות תמורת הגדלת מעגל הלקוחות וכמובן רווחים עסקיים גדולים יותר.

אז בעצם כולנו דרושים למחקרים בנושאים שונים כאשר לא כולם מבטיחים תשלום כלשהו לנסקרים. אך ניתן לעקוב ולבדוק באתרי אינטרנט שונים וגם במדורי דרושים המחפשים קהל יעד ספציפי וכאשר מדובר בחתך צר באוכלוסייה הרי שבמקרים רבים יובטח תשלום הוגן עבור כל אלו המתאימים והנענים להשתתפות באותו המחקר או הניסוי.

מחקרים רפואיים

כאשר מדובר במחקרים קליניים, הרי שבדרך כלל נוכל למצוא רשימת דרושים מכובדת למדי באתרים של מרכזי רפואה שונים או בתי חולים השואפים למצוא פתרונות ולייצר פיתוחים חדשניים או ללמוד לאתר קבוצות סיכון וכדומה. שם מחפשים עבר מחקרים בתחומים רבים ושונים, גם את האוכלוסייה הבריאה אך גם את האוכלוסייה הסובלת מבעיות רפואיות שונות ברמות כאלו ואחרות. כך לדוגמא, לעיתים יחפשו דווקא את האוכלוסייה המעשנת, ובמקרים מסוימים, דווקא את חולי הסוכרת שאינם מעשנים. כך שאנשים השואפים לתרום לעולם ואף ליהנות מבונוס כספי, יכולים בקלות למצוא את הנישה אשר בה מחפשים אותם לצרכי מחקר.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *