כפפות איגרוף

מה זה MMA ומה הוא משלב בתוכו

המאמר באדיבות https://www.xwear.co.il

MMA, הוא אחד מענפי הספורט הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות. אם לא שמעתם עליו, זה רק בגלל שהתקשורת לא מדווחת עליו כמו שהיא מדווחת, למשל, על כדורגל, כדורסל וענפים אחרים. אך בעולם ובפרט בישראל, מדובר בענף ספורט מאוד פופולארי שמושך אליו לא מעט צעירים וצעירות.

MMA הוא למעשה ענף ספורט שמדמה קרב של פנים אל פנים ללא שימוש בכלים ואביזרים אלא אך ורק בשיטות לחימה שונות. הרעיון הוא, שכל אחד יכול להשתמש בשיטות לחימה שהוא מכיר, מתוך כוונה לעמוד מול הצד השני, להילחם מולו ולהגן על עצמו.

MMA משלב בתוכו, כאמור, שיטות לחימה שונות. למשל איגרוף, קיקבוקס, ועוד שורה של ענפים. עם זאת חשוב לומר, ישנם כללים ברורים מה מותר ומה אסור לעשות. למשל, אסור לנשוך, לשרוט, אסור לפגוע במפשעה, אסור לפגוע בחוליות, מכות עם הברך כשהיריב על הרצפה, אסור לבעוט בראש כשהוא על הרצפה, אסור להיאחז בכפפות איגרוף או במכנסים שלו, ועוד שורה של חוקים אשר המטרה שלהם גם לאפשר קרב הגון, וכן לשמור על בריאות ושלמות היריבים. בסופו של דבר, המטרה היא אומנם לנצח אותם, ואף להכניע אותם בנו קאוט, אך המטרה היא שהם לא ייפגעו פיזית ברמה כזו שלא יוכלו להילחם שוב.

כמו שניתן לתאר, הקרבות נערכים תחת השגחה של שופט, הם נערכים זירה קבועה, מתוחמת (הזירה סגורה בכלוב בשביל למנוע מצב שהיריבים יעופו החוצה או שקהל ייכנס פנימה), וכן הקרבות מחולקים על פי משקל, בדיוק כמו בענפים אחרים, איגרוף, ג'ודו וכדומה. ניתן להיאבק אך ורק מול אנשים באותו משקל גוף כמו שלנו.

צריך להדגיש, אימונים ותחרויות בתחום MMA, מתחילים מגיל צעיר, בדרך כלל מגיל הנעורים, כשהרעיון הוא כמובן שעם הזמן מטפסים בדרגות הקושי, עולים במדרג המשקל, וצוברים ניסיון בתחום.

לפני סיום חשוב להדגיש, האימונים חייבים להתבצע במקום מפוקח, על ידי גורמים מוסמכים שיש להם רישיון לעסוק בכך, ידע וכל מה שנדרש בשביל לאמן צעירים וצעירות או מבוגרים בתחום זה, באופן מקצועי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *