התנגדות להיתר בניה

ניהול הליכי שומה – מה זה אומר ואיך עושים את זה?

כל מי שזקוק לשירות של ניהול הליכי שומה חייב להיעזר בשירותיו של משרד מקצועי ואמין שמתמחה בתחום. רק אנשי מקצוע שמגיעים מהתחום ובקיאים בכל הדקויות שלו, יכולים לסייע בניהול של הליכי שומה והסדרים שונים מול רשויות המס. יש צורך בהבנה מעמיקה של התחום וכמובן בקשרים המתאימים, על מנת לנהל דיונים פוריים מול רשויות המס בארץ. מומלץ לבדוק תחילה את ההיסטוריה של המשרד, לוודא את הוותק שלו בתחום וכמובן לבקש המלצות מלקוחות קודמים. רק משרד שמייצג לקוחות מוכרים וידועים במשק הישראלי, יוכל לספק את השירות המקצועי והמיומן ביותר בתחום. 

מה חשוב לדעת אודות ניהול הליכי שומה?

חשוב לדעת כי ניהול הליכי שומה הם הליכים מנהלתיים המתבצעים מול מס הכנסה, לפי סעיפים 145 – 160 לפקודת מס הכנסה. כאשר מדובר על שומה, מדובר למעשה בהליך שמטרתו לקבוע את ההכנסה של הנישום, על מנת לקבוע את סכום המס שעליו לשלם לרשויות המס. התהליך עצמו מתבצע בהתאם להערכת ההכנסות של הנישום ואומדן הרווח שלו באותה שנת המס. התהליך מתחיל מהגשת דו"ח הכנסה על ידי הנישום למס הכנסה. דוח זה מבוסס על הצהרתו. מדובר למעשה על שומה עצמית, אשר נעשית על ידי הנישום עצמו, ולכן הוא מצהיר על ההכנסה שלו ואת גובה המס שעליו לשלם בהתאם לחישוביו. לאחר הגשת השומה העצמית, פקיד השומה אמור לבדוק את הנתונים ולדווח על החלטתו תוך שלוש שנים מתום השנה שבה הוגשה השומה העצמית. אם חלפו שלוש שנים בהן פקיד השומה לא בדק את הדו"ח, חלה התיישנות על השומה העצמית, אשר הופכת באותו הרגע לשומה סופית. מומלץ כאמור להיעזר בשירותיו של משרד מקצועי שמתמחה בתחום כדי להימנע מתשלום מס גבוה יותר ולהבטיח התנהלות נכונה, מהירה ויעילה מול רשויות המס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *