בחירות 2020

בחירות 2020: האם עכשיו נראה הכרעה

בחירות 2020

הבחירות השלישיות בתוך כשנה כבר בפתח, אולם רבים תוהים לעצמם האם באמת אנו קרובים להכרעה? ובכן, במאמר זה נבצע סקירה אודות הבחירות המתקרבות וננסה לענות על השאלה אשר מטרידה כל אחד ואחת מאזרחי מדינת ישראל.

בחירות 2020: אדישות כללית

זה נכון, אנחנו מתקרבים לבחירות 2020, ואין ספק כי הטלטלה הפוליטית בדמות בחירות שלישיות בתוך כשנה מהוות בעבור אזרחי מדינת ישראל תחושה של קיפאון. למעשה, רבים סבורים כי גם בבחירות הקרובות לא ניתן יהיה להגיע להכרעה, בהתאם למפת הגושים אשר נותרה כמעט זהה, למעט תנודות קטנות לכיוון המפלגות הגדולות. יתרה מכך, באולפני החדשות ניתן לראות כי חברי הכנסת אינם מכחישים את ההיתכנות של בחירות רביעיות, ולכן לאור האדישות הכללית כמו גם הזעם הציבורי אנו צפויים לראות מאבק ממשמעותי לצורך מניעת בחירות רביעיות. סקרים אשר נערכו בחודשיים האחרונים הציגו ממצאים מדאיגים אשר במסגרתם אזרחי ישראל אינם מעוניינים לצאת להצביע, ולכן החשש של רבים הוא מפני אחוזי הצבעה נמוכים, בעיקר במגזר הערבי אשר באופן עקבי בעשור האחרון כמעט ולא יצא להצביע.

השלכות של בחירות רביעיות: אסון כלכלי

ברשתות החברתיות החלו אזרחים מודאגים להעלות עצומות נגד בחירות רביעיות,  וכנראה שהלחץ אכן פועל. נציגי המפלגות הגדולות כבר הודיעו כי "עד אשר יצא עשן לבן" יתקבלו החלטות, בכדי למנוע הליכה לבחירות רביעיות אשר ע"פ כל הגורמים המקצועיים יהוו אסון כלכלי אשר המדינה תתקשה מאוד להתמודד, כחלק מהבנה כי כבר עכשיו מדינת ישראל מצויה בגירעון עמוק אשר רק ילך ויעמיק ככל שממשלה לא תוקם. הפגנות ברחבי הארץ כבר עכשיו מתקיימות ולכן ניתן לומר כי מעבר לאדישות הכללית והזעם הציבורי כלפי נבחרי הציבור, גם ראשי המפלגות הודיעו כי יפעלו בכל הכוח בכדי להגיע להסכמות. גם נשיא המדינה רובי ריבלין התייחס לנושא ואמר כי הוא עדיין מקווה כי ראשי המפלגות יחליטו לפעול ע"פ המתווה אותו קבע, בכדי למנוע בחירות ואף להוביל להקמת ממשלה. הצעות לגבי הקמת ממשלת מיעוט כבר עכשיו על השולחן.

מה המשמעות של בחירות רביעיות?

כלכלנים מובילים מתריעים כי במידה ולא יגיעו להסכמות, המשמעות היא קיצוץ רוחבי עמוק וכואב במגוון תחומים, כולל תחום הבריאות, סיעוד, חינוך וביטחון. על מנת שנוכל להגיע להכרעה, חשוב שכל אזרח יממש את זכותו החוקית ויצא להצביע, ולכן זכרו כי כל קול משפיע – ועכשיו זה חשוב יותר מאי פעם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *