האריה שאהב תות

תירס חם בים בם בם – למה ילדים כל כך אוהבים את זה?

המאמר באדיבות קצת תרבות

הספר המוכר והאהוב, מתעסק בילד הנקרא אופיר כאשר זה יוצא אל הרחוב בשירה ותיפופים. במהלך הליכתו מצטרפים אליו חמישה ילדים בשיירה וכל אחד מהם משמיע צליל אחר. צור מחצצר, ואלית מתופפת ויהב, שחף והדובון שרים. כאשר הם מגיעים אל הבית של אופיר, הם מגלים כי אין תירס חם ומתחילים להתעמת כי הילדים הלכו אחרי מנהיג השיירה, אופיר, כי הם חשבו שהם עומדים ליהנות מתירס חם. אופיר הסביר להם כי הוא יצא בשירה מכיוון שהוא אוהב לשיר גם אם יש תירס וגם אם לא ואז אחת המשתתפות אומרת לילדים כי יש בבית של סבא תירס בשביל כל החברים והם הולכים אל ביתו. הם מקבלים בסופו של דבר צלחת עם תירס חם אך הם מתחילים לשיר "תירס חם, בים בם בם" במקום והתירס מתקרר.

בדקו אילו הופעות יום העצמאות מחכות לכם!

משמעות הסיפור

הסיפור שבספר מציג כמה משמעויות בהעמדת ילד אשר עוקבים אחריו כמה ילדים בשירה. הציפייה שלהם לא הייתה מבוססת, הם דורשים ממנו להגיש להם את התירס עליו הוא שר וכועסים. הילד, התמים יש לומר, לא מבין מדוע הם כועסים אך המחלוקת נפתרת על ידי כך שהילדים מקבלים תירס בסופו של דבר.

הסיפור מתייחס לקצרים בתקשורת ובעיקר לכך שהילד התמים שאוהב את הצלילים וההנאה מהפעולה לכ שזה מייצר ציפיות שונות מהשירה.

החיבור החזק של ילדים לסיפור

אין ספק שמדובר באחד מהספרים המצליחים שזכה לעיבודים שונים אשר מתקיימים עד היום כמו ספרים נוספים לדוגמא האריה שאהב תות. מדובר בסיפור שכמעט כל אחד מכיר מהילדות וזוכר חלקים ממנו אם לא את כולו עד לגילאים מבוגרים. ייתכנו כמה סיבות מדוע ילדים כל כך אוהבים את הסיפור אך אין ספק שאחת מהמרכזיות שבהן הינה שרבים מהילדים אוהבים לצחוק וליהנות גם ללא קשר ישיר למציאות. ילדים יתחפשו לגיבורי על, לדמויות אהובות וגם לראשי ממשלה ומלכים. כך גם הילדים אוהבים לקרוא ולשיר על מאכל או רגע אהוב מבלי שיבוא ואוהבים שהסיפור מראה מציג להם את הילד שאוהב לשיר ולשחק ולא מבין מדוע כועסים עליו אף על פי שלא באמת הבטיח דבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *