מבשמי ריח

ריח טוב הוא נושא אינדווידואלי

לא במקרה נהוג לומר "על טעם ועל ריח אין מה להתווכח". לא רק שהמשפט הזה הוא חרוז יפה ונשמע טוב, אלא שהוא גם אמיתי. אנחנו לא יכולים להתווכח על טעמים ואיכותם, מאחר ולכל אחד יש טעם שונה (בין אם זה באופן מופשט באוכל ובין אם זה בכל מה שקשור לטעם מוזיקלי, ספרותי או אחר), וכן לכל אחד מאיתנו יש גישה שונה לריחות.

ריח זה עניין אינדיבידואלי. כל אחד מקבל אותו בצורה שונה. יש מי שריח של עלים מסוימים עושים לו טוב, אחרים מרגישים איתם רע מאוד, יש מי שחושב שריח אלכוהול הוא ריח נעים, אחרים יחשבו שהוא ריח חריף, זה נכון לגבי כל דבר ודבר. הדוגמאות הטובות לכך באות מעולם הבשמים והחקלאות.

מצד אחד, יש מי שאוהב בשמים עדינים, ריח של צמחים שכמעט ולא מורגש. לעומת זאת, אחרים אוהבים ריחות של מבשמי אוויר ובשמים חריפים, ריח של בשמים שאומר "אנחנו כאן ואנחנו רוצים שכולם ידעו מזה". ההבדל בריחות יכול להיות תהומי, ולכן גם אנשים שלא אוהבים את הריח, יימנעו מלהשתמש בו.

כאמור, אנחנו יכולים לראות את זה גם בחקלאות. יש מי שיכול להתענג על ריח הפרות או ריח הגידולים השונים, מבחינתו ריח האדמה, בפרט אחרי הגשם הראשון או אפילו במצבים אחרים, זה הריח האמיתי, זו ההוכחה הטובה ביותר לעבודת כפיים, לאיכות שלה. אחרים לעומת זאת, כאלה שאינם רגילים לריח האדמה, יתקשו לשאת אותה, בוודאי אם מדובר בריח של פרות וחיות אחרות.

ניתן לאמן ריחות ברמה מסוימת, אם מתרגלים לריח עם הזמן אפשר לאמן אותנו לקבל את זה. רבים סבורים שמדובר בעניין פסיכולוגי ולא בהכרח פיזי. לעומת זאת, יש מי שסבורים, שאם אנחנו מתקשים לקבל ריח מסוים, סביר להניח שתמיד יהיה לנו את הזיכרון הרע ולכן לא נקבל אותו. למה הדבר דומה? ילדים שבילדותם אכלו מאכל מסוים ונוצרה להם טראומה מסוימת ממנו, יתקשו מאוד להתמודד איתו בעתיד. כך לגבי ריחות, מי שיש לו טראומה מריח מסוים, יתקשה מאוד להתמודד איתו בעתיד, גם אם הוא ינסה להרגיל את עצמו אליו.

 

אולי יעניין אותך גם מערכות ריח חכמות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *