תמ"א 38

רוב הדיירים מעוניינים בפינוי- בינוי, אך מה עושים עם המתנגדים?

פרויקט בינוי פינוי על פניו נראה הפרויקט הטוב ביותר עבור כל בנין מגורים ישן. מטרתו של הפרויקט הנ"ל הוא לאפשר לכל בניין מגורים ישן, להיות מקום המגורים הבטוח ביותר עבור הדיירים שלו בכל מקרה של אסון טבע כלשהו כגון: רעידת אדמה. בשל כך, הריסת הבניין הקיים ובניית בניין חדש על פניו, זהו ללא ספק הדבר הנכון עבור הבניין. כמובן שמעבר למימוש מטרה זו, יש לפרויקט פינוי בינוי עוד יתרונות רבים עבור הדיירים המתגוררים בבניין מעין זה. על מנת שפרויקט פינוי בינוי יתממש בבניין כזה או אחר, הרי שיש צורך בהסכמת דיירי הבניין למימוש הפרויקט בבניין שלהם.

היתרונות של פרויקט פינוי- בינוי

כפי שצוין לעיל, מטרתו הראשית של פרויקט בינוי היא לזהות את הבניינים אשר אינם מהווים את המרחב הבטוח והמוגן ביותר לדייריהם כפי שהם, מפני רעידות אדמה. בנינים מעין אלה יעברו שיקום הכולל את הריסת המבנה הקיים ובניית מבנה חדש וחזק על פניו. מעבר ליתרון הגלום בכך שהבניין החדש יהווה את המקום המוגן והבטוח ביותר עבור דייריו, הרי שפרויקט זה יביא עמו שינויים בדירות הפרטיות שבבניין המגורים הללו. במקום הדירות הישנות, יקבלו דיירי הדירות, דירות חדשות ולרוב גדולות יותר. לא פעם, דירות אלו יכילו בהן גם ממד. על אף שמדובר בפרויקט המכיל בו יתרונות רבים עבור דיירי הבניין שבו הוא עתיד להתממש, הרי שישנם דיירים המתנגדים לו לעיתים. התנגדותם של דיירים בבניין למימוש פרויקט זה, יכולה להניא מלבצע את הפרויקט בבניין

מה עושים עם מתנגדי פרויקט תמ"א 38

ראשית כל, על מנת שפרויקט תמ"א 38 יתממש בבניין כזה או אחר (למדו מה זה תמ"א 38), יש צורך בהסכמה של 80 אחוזים מהדיירים. כלומר, אם המתנגדים אינם מהווים יותר מ20 אחוזים מדיירי הבניין, הם לא יצליחו להניא את מימוש פרויקט זה בבניין. במידה וקיימת התנגדות של יותר מ20 אחוז מהדיירים, ניתן לפנות לפיקוח על הפרויקט זה בכדי לבחון מה ניתן לעשות עם התנגדותם של אותם הדיירים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *